אא

"יוון היא העמוד היציב של האזור"

רגע לפני שהוא לוקח חלק בוועידה הבינלאומית בקהיר, ראש ממשלת יוון מיצוטאקיס מגנה את מתקפת חמאס על ישראל ואומר בפגישה עם נשיאת המדינה כי הוא מודאג מההתפתחויות

ראש ממשלת יוון (צילום: SHUTTERSTOCK) ראש ממשלת יוון (צילום: SHUTTERSTOCK)

"אנחנו מודאגים מההתפתחויות במזרח התיכון. מרבית הקורבנות באירועים באזור הם אזרחים שנפגעו במתקפה הרצחנית של חמאס על ישראל - שלה הזכות המלאה להגן על עצמה, תוך שמירת החוק הבינלאומי".

כך אמר אמש (חמישי) קיריאקוס מיצוטאקיס, ראש ממשלת יוון, במהלך פגישה עם נשיאת יוון, קתרינה סקלרופולו. עם זאת, ציין ראש הממשלה היווני גם את "אובן החיים המשמעותי" כלשונו ברצועת עזה.

התקשורת היוונית מתמקדת היום בציטוט אחר של ראש הממשלה, מתוך אותה פגישה עם הנשיאה: "יוון עשתה מאמצים והרוויחה את מעמדה כעמוד של יציבות באזור, וכגורם המסוגל לגשר בין כל הצדדים". עוד הוסיף כי יוון היא המדינה הראשונה שהתבטאה כנגד הסלמת המצב בין ישראל לחמאס. 

יצוין כי יוון נתפסת כיום גם מהצד הישראלי כ"אי של יציבות" ומרבית טיסות החילוץ לישראל וממנה, מתבצעות לאתונה - לצד הטיסות לקפריסין. עם תחילת הלחימה, בין שיחות החירום הטלפוניות הראשונות שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו, היתה זו בה שוחח עם עמיתו היווני.

נמל התעופה של אתונה. אי של יציבות. צילום: shutterstockנמל התעופה של אתונה. אי של יציבות. צילום: shutterstock

על אף הדברים המצדדים בעמדה הישראלית ברובם, מיצוטאקיס דיבר גם על הסיוע לעזה. "יש חשיבות מכרעת בחידוש הסיוע ההומניטארי לרצועה ממצרים. מדינות אירופה עובדות בכיוון הזה, והן יוכלו לקחת בחשבון את תמיכתה של יוון בעניין הזה במהלך הוועידה בשבת".

מיצוטאקיס יקח חלק בוועידת החירום שתיערך מחר (שבת) במצרים לצד ראשי מדינות האזור בהם אלה מטורקיה, איטליה, מדינות המפרץ, מדינות ערב, קפריסין ונציגי האו"ם.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יווןמלחמהראש ממשלת יוון

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: