דוח מיוחד חושף: מימדי המשבר התעופתי בשל המלחמה
חברת המידע התעופתי CIRIUM מפרסמת דוח לפי ב-12 הימים הראשונים ללחימה בוטלו יותר מ-1,100 טיסות שהן יותר מ-40% מהקווים הפעילים לנתב"ג. וכמה טיסות ביטלו החברות הישראליות?
המספרים הקשים של ענף התעופה בזמן המלחמה נחשפים. דוח מיוחד שחיברה חברת הדאטה התעופתי CIRIUM קובע כי מתחילת המלחמה ב-7 באוקטובר, ובמשך 12 הימים הראשונים שלה, בוטלו בסך הכל 1,135 טיסות מישראל ואליה, מתוך 2,662 שתוכננו. בתוספת הימים שחלפו מאז סיום איסוף הנתונים אפשר כבר לשער שהמספר גדל ליותר מ-1,300.
על פי הדוח, מדובר ב-42.6% מהטיסות מישראל ואליה שבוטלו, או בסך הכל כמעט מחצית מהטיסות - כידוע, בעיקר של החברות הזרות.
הדוח מציין את חברות התעופה הזרות הרבות שביטלו את טיסותיהן, ומדגיש חברות כמו לופטהנזה שהפעילו עד המלחמה 30 טיסות שבועיות בין פרנקפורט ומינכן לתל אביב וטורקיש איירליינס שאף יותר מכך.
ביטולים זניחים בחברות הישראליות
בתוך כך, מתפרסם בדוח מספר הטיסות של החברות הישראליות שבוטלו. כאן המספר נמוך למדי, כאשר הוא משקלל בתוכו את תוספת טיסות החילוץ שהופעלו באופן מיידי יחסית.
אל על ביטלה בשבועיים הראשונים למלחמה 3.09% בלבד מטיסותיה, ארקיע ביטלה 13.68% מטיסותיה.
המשבר התעופתי נותן אותותיו גם מחוץ לישראל - כאשר מרבית החברות הזרות ביטלו את טיסותיהן גם ללבנון, לפחות עד סוף אוקטובר. וחברת התעופה הלבנונית MEA הפחיתה משמעותית את פעילותה.