אא

לאן יתפנו תושבי הצפון?

רשימת היישובים המפונים הולכת ומתרחבת גם בצפון הארץ, אך עדיין אין פתרונות לכלל התושבים המפונים וכעת גם משרד התיירות מנסה לפתור את הסוגייה המורכבת

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

המלחמה נמשכת ואיתה מתרחבת רשימת התושבים המפונים מבתיהם בעקבות קרבתם לגבול הדרומי והצפוני. כיום, הדברים עדיין אינם מסודרים ותושבים רבים רבים נאלצים לממן את הלינה בעצמם או להישאר בבית בצל הסכנה.

הבוקר, נרשם צעד משמעותי בפתרון הבעיה כאשר התקבלה החלטה שלאורך כל המלחמה, סוכני תיירות, מתווכים ומאכערים לא יוכלו יותר לתווך מפונים לבתי מלון והכל יעשה בצורה מסודרת דרך החמ״ל המיוחד שהוקם ע"י משרד התיירות, רח"ל ומשרד הפנים. 

כמה שעות מאוחר יותר, הושג סיכום במסגרתו תושבי היישובים אשר ניתנה הוראת שר הביטחון לפנותם, זכאים לדמי כלכלה, בסך של 200 ₪ ליום לבוגר ו- 100 ₪ ליום לילד עד גיל 18.

על אף ההסכמים, עדיין קיים פער משמעותי כאשר תושבים רבים עדיין לא מקבלים מענה וכיום המלונות לא מספקים מענה הרמטי לכולם. המשרדים השונים שמעורבים בנושא, מנסים לספק פתרונות יצירתיים כדוגמת עיר אוהלים באילת או התיישבות בבתי ספר במרכז הארץ (פתרון אשר מעורר התנגדות רבה בקרב הורים לתלמידים).

ממשרד התיירות נמסר: ״המשרד ביקש לקבל סמכות לשיבוץ המפונים בחדרי אירוח והחליף סוכנים שגזרו קופון של עשרות מיליוני שקלים על חשבון הציבור. המשרד פועל מול למלונות שטרם הציעו חדרים, ומגייס אותם למאמץ הלאומי. ״תוכנית העבודה של רח"ל לפינוי יישובי הצפון כוונה לבתי ספר, אנו מתנגדים אליה, ופועלים למציאת פתרונות אירוח ראויים לכלל התושבים״.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותבארץמשרד התיירותמלחמה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: