אא

שר התיירות ביקש אך בעל השליטה במלונות ממילא ומצודת דוד בירושלים סירב לקבל מפונים

אלפרד אקירוב, בעל השליטה באלרוב נדל"ן, המחזיקה בשני המלונות היוקרתיים בי-ם, סירב להעמידם לטובת המפונים גם לאחר שיחה עם שר התיירות שיצטרך להחליט האם לקחת את השליטה על המלונות במסגרת הסמכות שיש לו בזמן מלחמה. ארלוב: "אין לנו עובדים לאפשר תפעול המלונות"

מלון ממילא. צילום: ashutterstock מלון ממילא. צילום: ashutterstock

איש העסקים, אלפרד אקירוב, סירב להעמיד את שני בתי המלון שבבעלותו, מלון ממילא ומלון מצודת דוד היוקרתיים בירושלים לטובת המפונים הרבים מהדרום ומהצפון.

שר התיירות, חיים כץ, כפי שפרסמנו בפספורטניוז, בחר בגישה של שיתוף פעולה עם המלונאים ולכן, לא הפעיל את הסכמות שיש לו להעביר תחתיו את השליטה על המלונות בזמן המלחמה, זאת לאחר שהופעל נוהל לשעת חירום לראשונה מאז 1973.

השר כץ כתב למלונאים בשבוע שעבר כי הוא מבקש מהם שיתוף פעולה ודיווח על היצע בזמן אמת בבתי המלון.

לאחר שאקירוב סירב כאמור להעמיד את שני מלונותיו בבירה, השר כץ שוחח עימו באופן אישי ואמר לו שאם חסרים לו עובדים הוא ידאג להביא לו עובדים ישראלים וזרים. אך גם השיחה הזו לא עזרה. כעת, השר צריך להחליט האם יפעיל את הסמכות שיש לו לקחת בכוח את השליטה על המלונות. השר טרם החליט כיצד לנהוג בנושא.

חברת אלרוב נדל"ן, בעלת השליטה במלונות מצודת דוד וממילא, דיווחה בשבוע שעבר לבורסה לניירות ערך בתל אביב על מצב המלונות. בין השאר כתבה בסוף הודעתה לבורסה, "החברה והנהלתה רתומות למאמץ המלחמתי, משתתפות בצער משפחות הנרצחים והנופלים, מאחלות לשיבת החטופים ולרפואה שלמה ומהירה לכל הפצועים". נוכח הסירוב לארח מפונים, הנהלת החברה לא עומדת מאחורי דבריה האלה לבורסה.

בניגוד לאקירוב, שיחה של שר התיירות גרמה לכך שמלון ענבל, הממוקם לא רחוק ממלונות אלרוב, יפתח את 350 החדרים שלו לטובת המפונים. בתוך כך יצוין כי נכון לאמש (א'), 330 מלונות פתחו את שעריהם לטובת המפונים. עד כה פונו כ-160 אלף מפונים לבתי המלון. אמש עוד היו כ-3,000 חדרי בתי מלון זמינים.

אלרוב נדל"ן דיווחה בשבוע שעבר לבורסה כי "החברה מדווחת כי בגלל המלחמה סגרה את מלון ממילא ואילו מלון מצודת דוד בירושלים פועל בצורה חלקית. החברה מבקשת לדווח כי בהמשך להכרזת ממשלת ישראל על מצב מלחמה שהוכרזה החל מיום 7 באוקטובר 2023, להערכת החברה למועד זה, צפויה להיות השפעה שלילית על תוצאותיה העסקיות של החברה במגזר המלונאות בישראל ברבעון הרביעי לשנת 2023, לעומת התקופה המקבילה אשתקד".

עוד הוסיפה החברה בהודעתה לבורסה כי, "ככל והלחימה תימשך, עלולות לחול השפעות לרעה גם על תוצאות החברה ברבעונים העוקבים במגזר המלונאות בישראל, אשר בשלב זה לא ניתן להעריך את היקפן. יצוין כי מגזר המלונאות בישראל כולל שני בתי מלון בירושלים ונכון למועד דיווח מיידי זה ולאור ההכרזה על מצב מלחמה כאמור, התפוסה המזערית והמחסור בעובדים, מלון ממילא נסגר ומלון מצודת דוד פועל במתכונת חלקית (קומה אחת בלבד) וככל שיידרש תיבחן סגירתו לפרק זמן. מבלי לגרוע מהיעדר היכולת להעריך את היקף ההשפעה לרעה כמתואר, יצוין כי ברבעון הרביעי של 2022, תרמו מלונות החברה בירושלים לרווח תפעולי (בניכוי מס) סך של כ-40 מיליון שקל נטו".

עוד הודיעה לבורסה, "יובהר כי למועד זה אין ביכולתה של החברה לאמוד את היקף ההשפעה האמורה ברבעון הרביעי לשנת 2023 ובתקופות העוקבות, בין היתר לאור אי הוודאות ביחס למצב הביטחוני, למלחמה ולהתמשכותה, ההשפעה על כלכלת ישראל בכלל ועל ענף התיירות ו/או המלונאות בפרט וההשלכות הישירות והעקיפות על החברה והמלונות בישראל".

החברה ציינה עוד כי, "הערכות החברה כאמור הינן מידע צופה פני עתיד, כהגדרתו בחוק ניירות ערך, התשכ"ח-1968, אשר עשויות שלא להתממש או להתממש באופן שונה מהותית, וזאת בין היתר עקב אי הוודאות הקיימת ביחס למצב הביטחוני והמלחמה וההשלכות כמתואר לרבות כנובע מהחלטות והנחיות של מוסדות המדינה וצה"ל, אירועים שאינם בשליטת החברה".

מאלרוב נמסר בתגובה: "בשל המצב הביטחוני אין לנו לצערנו את מספר העובדים שדרוש כדי לאפשר תפעול של המלונות בירושלים".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלון ממילאמלון מצודת דוד

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: