אא

שגרת מלחמה: מה צריך לדעת אם טסים כיום?

עם הימשכות המצב הביטחוני בארץ ואולי לקראת תקופה ארוכה של שגרת חירום, פספורטניוז מגיש לכם מדריך לטיסה תוך כדי המלחמה: מהזמנת הכרטיסים דרך ההתנהגות בנתב"ג ועד השהייה בחו"ל - בין אם זו טיסת עסקים או סתם לנקות את הראש מההתרחשויות. כל מה שצריכים לדעת במקום אחד

צילום: פספורטניוז צילום: פספורטניוז

כולנו עוברים תקופה לא פשוטה בכלל. אך לצד זאת, חלקנו צריכים לטוס לצורכי עבודה, וחלקנו להתאווררות בחו"ל. לפני שיוצאים מהבית, הנה כמה הנחיות חשובות שכדאי לדעת.

נתב''ג בימי המלחמה (צילום: פספורטניוז)נתב''ג בימי המלחמה (צילום: פספורטניוז)

לפני הטיסה: דעו היכן אתם מזמינים כרטיסים

הזמנת טיסות בחברות זרות, נכון להיום, עלולה להסתיים בביטול הטיסה. על פי ניסיון שלושת השבועות הראשונים למלחמה, מרבית החברות מחדשות פעם אחר פעם את עצירת הטיסות לישראל, ללא צפי לחידוש או עם צפי רחוק מאוד.

נכון להיום, הדבר הנכון לעשות הוא להסתמך על החברות שממשיכות לטוס - והן החברות הישראליות.

דוברות אל עלדוברות אל על

הזמינו כרטיסים דרך חברות התעופה (צילום: ישראייר)הזמינו כרטיסים דרך חברות התעופה (צילום: ישראייר)

ארקיעארקיע

אם בכל זאת הזמנתם כרטיסים בחברה זרה, עדיף מאוד לעשות זאת באתרי החברות הרשמיים ולא דרך גורמים שלישיים / אתרי הזמנות לא מוכרים או כאלה שלא ניתן לקבל דרכם החזר או זיכוי עתידי במקרה שבו הטיסה מתבטלת. זה אולי יעלה לכם עוד כמה דולרים - אבל המחיר שווה את עוגמת הנפש שעלולה להיגרם.

בנתבג: מוגנים מהצ'ק אין ועד המטוס

בשל הרגישות והסיכון הגבוה, נמל התעופה בן גוריון הוא אחת הנקודות המאובטחות ביותר במדינה. ההנחיות בעת ירי טילים לנתב"ג, עבור השוהים בטרמינלים, הן להיכנס למרחבים המוגנים הרבים ברחבי נמל התעופה. עבור מי שמתקשים בהליכה או לא יכולים להגיע למרחב המוגן, ההנחיה היא להשתטח על רצפת הטרמינל.

פועל כרגיל. נתב''ג (צילום: פספורטניוז)פועל כרגיל. נתב''ג (צילום: פספורטניוז)

אם תופסת אתכם אזעקה באוטובוס בדרך למטוס, הנהג יפתח את הדלתות וההנחיה היא להשתטח על הקרקע.

המצב הנוכחי, בו מעטות חברות התעופה הזרות הטסות לישראל וממנה, לצד קיומן של טיסות חילוץ של החברות הישראליות, מתכנס למספר מצומצם של טיסות יוצאות ונכנסות מדי יום. לכן אין עומסים בנמל התעופה בכל שעות היממה.

בטיסה: ממריאים ונוחתים בהתאם למצב

מסלול המראת הטיסות מישראל הוסט לכיוון צפון, מה שמביא לסיכון נמוך באופן יחסי. נמל התעופה פועל מסביב לשעון ללא הפסקה, אך לאחר כל ירי טילים מתבצת סריקה על מנת לוודא שאין כל חלקי טילים או מיירטים בשטח האווירי.

מגדל הפיקוח בנתב''ג (צילום: SHUTTERSTOCK)מגדל הפיקוח בנתב''ג (צילום: SHUTTERSTOCK)

מגדל הפיקוח בנתב"ג מיומן מאוד בהפעלת השדה במצבי חירום.

ביעדי חו"ל: אזהרות מסע והצנעת זהות

גם אם אנחנו נוטים בשגרה מעט לזלזל בהנחיות משרד החוץ והמל"ל באשר לסיכונים בחו"ל, בימינו מומלץ לשים לב ולא לטוס ליעדים המוגדרים ככאלה בסיכון.

שימו לב: מתחילת המלחמה נוספו יעדים ככאלה בדרגת הסיכון הגבוהה ביותר על ידי המטה ללוחמה בטרור, כדוגמת טורקיה ומצרים. איחוד האמירויות נמצאת בדרגה 3 - כמעט הגבוהה ביותר, לפיה יש להימנע מנסיעות לא חיוניות למדינה.

איסטנבול. רמת אזהרת המסע הגבוהה ביותר (צילום: RF123)איסטנבול. רמת אזהרת המסע הגבוהה ביותר (צילום: RF123)

בהמשך לפעילות אנטישמית משמעותית, איומים, הפגנות והתבטאויות נגד ישראלים ויהודים בעולם, מומלץ לטשטש ככל הניתן סיממנים יהודיים וישראליים בעת שהייה בחו"ל - כדוגמת כיתובים על בגדים ותיקים ודיבור בעברית בקול רם.

מומלץ מאוד לא להיכנס לוויכוחים פוליטיים / אתניים בעת שהייה בחו"ל ובכלל, תנו לעצמכם מעט חופש מהוויכוח האזורי אם אינכם שוהים בגבולות הארץ, זה גם טוב לנשמה.

שמרו על עצמכם, טוסו בשלום וחזרו לשלום.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: נתב"גאזהרת מסענמל תעופה בן גוריוןמלחמהנתבג

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: