אא

"זה לא יהיה קל, אך טורקיה תחזור לבסוף"

למרות ההצהרות של ארדואן, החזרת הדיפלומטיים הישראלים והמשבר הגדול בין המדינות, איש התיירות הוותיק איזי מדם המתמחה בטורקיה, מאמין שהיא לא תמחק ממפת התיירות הישראלית: "היינו קרובים לשבור שיא של ישראלים מבקרים, ייקח זמן אבל, בסוף חוזרים"

איסטנבול. צילום: Shutterstock איסטנבול. צילום: Shutterstock

הישראלים כמעט שברו השנה את מספר היוצאים לטורקיה מאז ומעולם ועמדו לחצות את מספר המיליון שמבקרים בטורקיה ללא קשר לטיסות ההמשך.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה מספר המבקרים עמד על כ-830 אלף, ההצהרות של נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן שאמר באיסטנבול: "חמאס אינו ארגון טרור, טבח בעזה, ישראל פושעת מלחמה", יגרמו כעת לנתק מחודש בין המדינות שגם אחרי המלחמה אף עשוי לגרום להפסקת הטיסות בין שתי המדינות לפחות ע"י החברות הישראליות, שחזרו רק בתחילת השנה להפעיל טיסות ישירות לטורקיה, לאחר כ-15 שנה של העדרות.

בישראל רואים בחומרה את ההתבטאויות של ארדואן ושר החוץ אלי כהן אמר אמש (שבת) בנושא כי: "על רקע ההתבטאויות המחריפות מטורקיה, הנחתי להחזיר את הנציגים הדיפלומטיים לטובת קיום הערכה מחדש של יחסי ישראל-טורקיה". הכדורגלן חיים רביבו ששיחק בעבר בטורקיה ונחשב שם לכוכב אף היה בוטא יותר כאשר כתב אמש: "לא מבין מדוע לא מנתקים את היחסים עם טורקיה שיש בה תומכי טרור, דורכים על דגל ישראל, הפגנות. תחזירו את השגריר, סלקו את השגריר שלהם, תאסרו טיסות של טורקיש. לא לטורקיה".

בתשעת החודשים הראשונים של השנה נרשמו על הקו בין ישראל לטורקיה וחזרה 2,202,229 מיליון נסיעות, כאשר 629,198 היו על הקו בין ישראל לאנטליה וחזרה. לפני תקרית המרמרה בשנת 2010, במשט של האוניות מטורקיה לכוון עזה ביקרו בטורקיה כ-900 אלף ישראלים. זה לקח כמה שנים עד שטורקיה חזרה להיות יעד מספר 1 של הישראלים וכעת טורקיה צפויה שוב לרדת מהמפה של התיירים הישראלים לתקופה ארוכה.

איזי מדם איש התיירות הוותיק, המתמחה בין היתר בטורקיה עשרות שנים, שומר על זיק של אופטימיות ואומר לפספורטניוז כי: "עברנו במרוצת השנים לא מעט טלטלות ביחסים עם טורקיה שהשפיעו רבות על תנועת התיירות. התנועה לטורקיה עמדה לשבור ב-2023 שיא. כעת אין ישראלים בטורקיה מתחילת המלחמה למעט אנשי עסקים בודדים. זה ייקח זמן, אבל אני אופטימי שבסוף הישראלים יחזרו לטוס לטורקיה".

מדם מוסיף ומסכם: "השיחות בין נשיא המדינה הרצוג לארדואן ועם נתניהו גרמו לכך שעמדנו לשבור את השיא במספר התיירים, כעת נצטרך לחכות לרגיעה ולראות את החזרה. צריך סבלנות".

היום ה-23 למלחמה: רשימת הטיסות מישראל ואליה

כל המידע במקום אחד: רכזי החירום של חברות התיירות והתעופה הפועלים בישראל

איסטנבול. צילום: shutterstockאיסטנבול. צילום: shutterstock

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: טורקיה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: