אא

"האירים אומרים לי - 'זה לא בשמנו'": המתקפה האנטישמית על השגרירה - ותגובת התמיכה המפתיעה מהציבור

שגרירת ישראל באירלנד, דנה ארליך, מספרת בראיון לפספורטניוז על החששות סביב קמפיין ההסתה האנטישמית כלפיה: "כנציגי המדינה בעולם תמיד יש עלינו מטרה". וגם על התקווה: "מאז תחילת הקמפיין אני זוכה לתמיכה אדירה מהמקומיים שאומרים 'NOT IN MY NAME'. מה שקרה מזכיר לנו על מה אנחנו נאבקים". צפו בקיר התמיכה בישראל מחוץ לשגרירות

"כדיפלומטים, אנחנו יודעים תמיד שאנחנו מטרה לפגיעה, כי אנחנו סמל של מדינת ישראל. ראשי הנציגויות - עוד יותר מכך". כך אומרת דנה ארליך, שגרירת ישראל באירלנד, בשיחה עם פספורטניוז בעקבות קמפיין ההסתה הקיצוני שפורסם נגדה במדינה בה היא משמשת כשגרירה.

קמפיין ההסתה האנטישמי נגד שגרירת ישראל באירלנד: ''להגלות את הטרוריסטית''קמפיין ההסתה האנטישמי נגד שגרירת ישראל באירלנד: ''להגלות את הטרוריסטית''

במרכז הקמפיין, תמונותיה מוכתמות בדם וכיתובים בסגנון "להגלות את הטרוריסטית".

את יודעת כבר מי עומד מאחורי זה?

"אני מודעת לזה שישנם הרבה בריוני רשת, והקלות של ליצור תמונות כאלה ולהפיץ אותן הופך את זה למה שזה, בגודל הזה. עדיין זה מטריד לראות את השנאה הזו". 

התלוננתם?

"חייבים לומר שהרשויות כאן לא מקלות ראש בפרסומים האלה. הם בודקים והיו פניות גם לרשתות החברתיות של הגופים שפרסמו את זה. אנחנו גם מבקשים באופן יזום מאנשים לדווח.

תמונה נוספת מתוך קמפיין ההסתה נגד ארליךתמונה נוספת מתוך קמפיין ההסתה נגד ארליך

מבלי להיכנס לסידורי האבטחה המסווגים, אפשר להניח שהשמירה עליכם מאוד מתוגברת. 

"כן מתיחסים לכל מקרה מאוד ברצינות גם במחלקת הביטחון של המשרד, גם בתחום האבטחה".

וברמה האישית, איך את היום?

"אני מנסה להבין שזה מסע הסתה והפחדה, ומבחינתי זה מדגיש כמה חשוב לנו להמשיך ולהציג את המסר".

קיר התמיכה המפתיע בשגרירות ישראל באירלנד (צילום: באדיבות השגרירות)קיר התמיכה המפתיע בשגרירות ישראל באירלנד (צילום: באדיבות השגרירות)

קול חזק במציאות עוינת

מאז תחילת המלחמה, ארליך וצוות השגרירות פנו לכל הרשתות והעיתונים והם מקפידים להשמיע שם את הקול הישראלי בקול רם וברור. "אני כן מקבלת במה ונוכחת בכל אמצעי התקשורת כאן - וזה בדיוק מה שמפריע לקיצוניים. הנוכחות המוגברת מטרידה אותם". 

יש גם צד שני? הודעות תמיכה?

"יש ההתגיסות של הקהילה הישראלית שהתיצבה והתאחדה בסולידריות, ויש את ידידי ישראל כאן שעוזרים לנו בתוך כל החושך הזה. חייבים להזכיר את נקודות האור למרות האנטישמיות, הסיכון האישי והפחד מתגובה עוינת - ניצבים ותומכים בישראל ומשמיעים את הקול שלהם".

ארליך מציינת גם מיילים וגם - מחזה נדיר בעולם בימינו - קיר תמיכה של פרחים ומכתבים שהוצב מחוץ לשגרירות. "זה מאוד מרגש, ואנחנו באמת לא לוקחים את זה כמובן מאליו, בייחוד במדינה בה בשנים האחרונות אין לגיטימציה פומבית לתמוך בישראל או אפילו להציג שיח 'מאוזן', וזה לא רק הישראלים. אלא גם האירים", היא אומרת ומתכוונת בעיקר לעמדתו הפרו-פלסטינית הקיצונית של נשיא אירלנד היגינס, העוין מאוד כלפי ישראל.

"אני מקבלת המון הודעות תמיכה שכותבים בהן "NOT IN MY NAME", לא בשמנו. כלומר שמה שקורה פה לא מייצג אותם. הם מבקשים ממני להבין שזה אך ורק הקיצוניים ולא הם". 

''לא בשמנו''. קיר התמיכה בישראל מחוץ לשגרירות ''לא בשמנו''. קיר התמיכה בישראל מחוץ לשגרירות

לא לבד מול העולם

מתחילת המלחמה, מספרת ארליך, התחזק הקשר בין נציגויות ישראל בעולם והשגרירים עצמם. "אנחנו בקשר מעבר ליומיומי. כל שעה. זו מערכת התמיכה שיש לנו, שעוזרת לנו להבין שזה לא רק אחד נגד העולם אלא כולנו עושים את זה ביחד".

גם במשרד החוץ דואגים להיות בקשר מתמיד עם ארליך לפני וכמובן אחרי המודעות המחרידות שפורסמו נגדה. "הודעות התמיכה שקיבלתי מהקולגות במשרד מאז הקמפיין נגדי מחממות את את הלב".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אירלנדשגרירת ישראל באירלנד

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: