אא

"לא צריך מומחים בשכר כדי לדעת שצריך להיזהר בנסיעות לחו"ל"

גם יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל, תוקף את החלטת המל"ל ומשרד החוץ לקרוא לישראלים להימנע מנסיעות לכל היעדים בעולם: "כיסתו"ח וחרפה"

יוסי פתאל. צילום: יח"צ יוסי פתאל. צילום: יח"צ

"הודעת המל"ל ומשרד החוץ להימנע כלל מנסיעות לחו"ל, היא כיסתו"ח וחרפה", כך תוקף יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, את ההחלטה חסרת התקדים שפרסמו שני הגופים האמורים ביום שישי האחרון לקרוא לציבור הישראלי להימנע מלטוס בצורה גורפת לכל היעדים בעולם, כולל כאלה שאין לגביהם אזהרות מסע. 

"משמעות ההודעה", כך כותב פתאל בפוסט נוקב שפרסם בנושא בפייסבוק, "אין לנו מושג קלוש למה שקורה בחו"ל".

עוד כותב פתאל, "לא צריך מומחים בשכר כדי לדעת שצריך להיזהר בנסיעות לחו"ל. חוץ מיהודים ישראלים, יש עוד מיליוני יהודים החיים בחו"ל. זאת 'תמונת ניצחון' מיותרת שישראל מספקת לחמאס ואוהדיו".

פתאל מוסיף בפוסט החריף, "סיפורי הגבורה והסיפורים האנושיים העולים מיום החורבן בעוטף מרגשים עד דמעות ומעצימים את תחושת חדלונם של מוסדות המדינה לתפקד עבור האזרחים, עבורם הם קיימים ועולים לנו הון כספי עצום. שר התיירות, חיים כץ, לקח על עצמו אחריות, הקים חמ"ל עם המלונות ודאג למפונים יותר מכל רשויות החירום שעולות מאות מיליונים בדיוק בשביל הרגעים האלה".

פתאל מוסיף וכותב, "אני נמצא הרבה בכנסת כדי להילחם את המלחמה הכלכלית שהתגלגלה לפתחנו. הבירוקרטיה עיוורת וכורתת רגש ושכל ישר למצוקת המועצות והעיריות הפגועות. עד היום, טרם הצליחו ליישם החלטות להעביר כספים לתושבים שהפכו לפליטים. חודש מתחילת המלחמה ומתווה לסיוע כלכלי, אין".

מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת כותב עוד, "הדג מסריח מהראש והראש היא המערכת הפוליטית המסואבת שלנו לאורך כל עשרות השנים האחרונות. אני מתפלל לשינוי יסודי במוסדות השילטון ושיטת הממשל שלנו אחרי המלחמה. בלי זה, אין לנו תוחלת כאן. חיפוש אשמים זה קל וברור מאליו. החוכמה היא לענות מה היה יכול למנוע את זוועות התפקוד של מוסדות המדינה בעתיד".

פתאל מוסיף, "אנחנו עם ציני עם לב חם. יש לנו מדינה שמידותיה הגיאוגרפיות הקטנות אינן מעידות על מידותיה הרוחניות ועוצמת עוז רוח אזרחיה. ייאוש וחרדה אינם בסיס לתוכניות עבודה. תפקוד החברה האזרחית הוא מקור גדול לתקווה שיהיה טוב. זה לא יקרה מאליו אחרי המלחמה בעזה. נצטרך להילחם על הטוב שמגיע לנו. תושבי העוטף צריכים להיות בליבנו וכיסנו עוד שנים. אל לנו להזניח אותם לציפורני הבירוקרטיה ביום שאחרי".

פתאל לא לבד בכעס על החלטת המל"ל ומשרד החוץ. ההחלטה עוררה זעם רב גם בקרב חברות התעופה הישראליות, שבסביבתן טענו כי על אף ההודעה, לא צפויה פגיעה נוספת בכמות הטסים הנמוכה מימלא בימים אלה של מלחמה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יוסי פתאללשכת מאגני תיירות נכנסתמשרד החוץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: