אא

אולימפיאדה, מיצגי ענק ולהקת אבבא: נפתח יריד התיירות WTM בלונדון בלי ישראל

כ-4,000 מציגים הגיעו ליריד הנחשב לאחד הגדולים והחשובים בעולם, שרושם גידול של כ-20% ביחס לשנה שעברה. המדינות הבולטות: סעודיה, יוון ונותנת החסות מרוקו, המשתקמת מרעידת האדמה הקשה שעברה אך לפני חודשיים. וגם: מה להקת אבבא עושה ביריד התיירות?

יריד WTM בלונדון (צילום: WTM) יריד WTM בלונדון (צילום: WTM)

יריד התיירות WTM בלונדון (World Travel Market London) נפתח היום (שני) במרכז הירידים ExCel שבבירת אנגליה. מדובר באחד הירידים האחרונים לשנת 2023 והאחרון המשמעותי בשנה.

היריד שייפתח היום ויימשך עד יום רביעי (8.11) צפוי להיות השנה גדול מהרגיל, עם כ-4,000 מציגים מ-184 מדינות שצפויים לקחת חלק, מה שנחשב לגידול של כ-20% ביחס ליריד בשנה שעברה. עם זאת, לא מדובר בשיא כל הזמנים בכל הנוגע למספר המציגים שעמד בעבר על כ-5,000. מספר המבקרים הצפוי עומד על 38,500 איש, בשלושת ימי הכנס.

תשדיר WTM לשנת 2023 (צילום: WTM)
בין המציגים הבולטים שמצטרפים ליריד הבריטי ויציגו השנה בפעם הראשונה נמצאת חברת הרכבות Eurostar, העיר אלמטי בקזחסטן, רשות התיירות של ברמודה ואפילו מופע ההולוגרמות של להקת ABBA, הנערך באצטדיון מיוחד שנבנה לצורך המופע בלונדון. בשל המלחמה בארץ ישראל לא לוקחת חלק ביריד השנה.

אוטובוס פרסומת למופע של להקת אבבא בלונדון. גם הם בחגיגות (צילום: SHUTTERSTOCK)אוטובוס פרסומת למופע של להקת אבבא בלונדון. גם הם בחגיגות (צילום: SHUTTERSTOCK)

75 סעודים, 72 יוונים ומרוקו שמנסה לחזור לשגרה

מעניינת במיוחד היא הנציגות הסעודית שתהיה השנה בכנס, אליו מגיעים 75 נציגים מטעם המדינה בהם סוכני נסיעות, מלונאים, חברות תעופה, שייט וכמובן נציגים רשמיים מטעם הממלכה הסעודית. בין המציגים הסעודים ניתן למנות את חברות התעופה - סעודיה במיתוגה החדש לצד ריאד אייר החדשה, חברת הפיתוח של הים האדום ונציגי "עיר העתיד" NEOM.

המיתוג החדש של חברת התעופה הסעודית (צילום: SAUDIA)המיתוג החדש של חברת התעופה הסעודית (צילום: SAUDIA)

לצד הפן העסקי, גם זה הבידורי כמיטב המסורת ייקח חלק במקום והסעודים מתכננים מתחם המחשות טכנולוגיות-וירטואליות של כמה מהמציגים לצד יצירה של עבודות יד סעודיות מסורתיות.

נותנת החסות המרכזית של ה-WTM היא מרוקו, שמנסה לשדר "עסקים כרגיל" ולחזור לעצמה - בין היתר כמוקד תיירותי משמעותי, לאחר רעידת האדמה הקטלנית שפקדה את המדינה אך לפני חודשיים. 

מדינה נוספת מעניינת השנה ב-WTM היא יוון, נותנת החסות למרכז התקשורת של הכנס, שמגיעה עם עשרות מציגים, בהם גם שרת התיירות היוונית. חלק נכבד מהמציגים היווניים יתמקדו בתיירות מבוססת קיימות, מהלך חדש שמוביל השנה משרד התיירות היווני.

עוד יציגו מטם יוון: הוועד האולימפי היווני, הלוקח חלק באולימפיאדת פריז שתיערך בקיץ הבא ונציגי תיירות הקהילה הגאה, שכן בחודש יוני 2024 יתקיים בסלוניקי מצעד הגאווה הכלל-אירופי, Europride.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יווןלונדוןwtmמרוקוסעודיה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: