אא

יוזמה מבורכת: ישראייר בוחנת הפעלת טיסות מאילת לחצרים לטובת חקלאי העוטף

חברת התעופה בבדיקות גם מול גורמי צבא להוציא את הטיסות אל הפועל כדי לאפשר לחקלאי עוטף עזה המתגוררים זמנית באילת לטוס מדי בוקר לעבד את האדמה ולאחר מכן לשוב לאילת

צילום: יח"צ ישראייר צילום: יח"צ ישראייר

חברת ישראייר בוחנת הפעלת טיסות מאילת לחצרים לטובת חקלאי עוטף עזה המתגוררים כיום זמנית באילת.

מאחורי היוזמה עומד הרעיון לאפשר לתושבי העוטף העוסקים בחקלאות, לטוס בבקרים לעוטף, לעבד את השטחים החקלאיים ולאחר מספר שעות לשוב לאילת בה הם מתגוררים כאמור באופן זמני עד להתבהרות התמונה.

על מנת להוציא את הרעיון אל הפועל, ישראייר קיימה שיחות עם כל הגורמים הרלוונטיים, כולל עם גורמי צבא.

מוקדם יותר הבוקר פרסמנו כאן כי משרד התחבורה יעניק טיסות חינם למפונים ולמשפחות הנעדרים והחטופים. הטיסות יופעלו באמצעות ישראייר וארקיע, בין שדה״ת רמון לנתב״ג וחזור ש״יאפשרו למפונים נוחות בהתניידות בין מרכז הארץ למלונות בדרום״, כך משרד התחבורה.

בעקבות יוזמת משרד התחבורה ואישור משרד האוצר להעניק טיסות חינם לתושבי העוטף ולמשפחות החטופים בקו לאילת, ישראייר תאפשר למעגל השני שהם קרובי משפחה של יישובי העוטף, מטפלים, תומכים וכן לחיילי צה"ל, לרכוש כרטיסי טיסה בקו תל אביב-אילת וחזרה במחיר של 99 שקלים.

מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס, מקפיד לעדכן, כפי שפורסם כאן, את עובדי החברה בהתפתחויות השונות וכך כתב ביום שלישי האחרון באגרת נוספת לעובדים במלאת חודש לשבת השחורה ב-7 באוקטובר. "בחודש האחרון, במקביל למלחמה נלחמנו כולנו על הבית. המלחמה פרצה אחרי רבעון שיא של כל הזמנים שלנו בנתב"ג. היה עלינו לבצע פניית פרסה מהירה. היה עלינו לבצע, שורה ארוכה של שינויים והתאמות בזמן אמת", כתב סירקיס.

עוד כתב, "הטסנו ארצה למעלה מעשרה אחוזים, מהישראלים שביקשו לחזור בדחיפות לישראל. עתה, כשכולם שבו הביתה, עלינו לעבור למצב של חסכון באנרגיה. עלינו להמתין לפחות עד מחצית דצמבר עם מינימום נזקים. לפיכך, השבוע עברנו לארבע ימי עבודה. עשינו זאת לאחר שביצענו שורה ארוכה של פעולות ממוקדות, שנועדו למזער הפגיעה בתוצאות הכספיות, והכי חשוב, להבטיח את העונה הבאה".

עוד הוסיף מנכ"ל ישראייר, "בתוך חודש ביצענו, שורה אינסופית של מהלכים. שלל הפעולות הללו, המנוהלים, ברמה יום יומית, מבטיחים את עתידנו. מבטיחים, שנסיים את השנה במינימום נזקים. מבטחים, שנהיה במתכונת מלאה לקראת העונה הבאה. מבטיחים, שנוכל להמשיך להתפתח ולצמוח גם בשנת 2024".

סירקיס הוסיף באגרת, "הפעולות שביצענו, מבטיחים לנו יציאה מהירה וחזקה. נתפלל כולנו, שנופתע ביציאה מהירה מהמשבר, השבר והמלחמה. נראה כי חלפו עידן ועידנים מאז השבת השחורה. בסך הכול, חלף חודש. עבור אלפי משפחות, עבור עשרות אלפי אנשים, העולם עצר מלכת. ליבנו בישראייר עם משפחות האבלים, החטופים והפצועים. 430 עובדים בישראייר, למעלה מעשרה אחוזים מהם, בצו 8. עשרה אחוזים מהם, פונו מבתיהם. אחוז ניכר מהטייסים מגויסים. מדינה במלחמה, חברה במלחמה. נתפלל לסיום מהיר של המלחמה. לשובם של החטופים. להחלמתם של הפצועים".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ישראיירמשרד התחבורה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: