אא

גורל אחד: האזינו לשיר המחודש שנולד בשיתוף עם אל על

בשנת 1984 נכתב "גורל אחד", מהלהיטים הגדולים של עפרה חזה. 40 שנה אחרי, חודש השיר עם בית חדש ומרגש שבוצע על ידי טל סונדק והפילהרמונית. אלוף (מיל') דורון אלמוג מייסד הכפר השיקומי "עדי נגב – נחלת ערן": "עוצמת השרשרת האנושית נמדדת ביחסה לחוליות החלשות"

"נַחֲזֹר בְּקָרוֹב, נָקוּם מֵעָפָר

יִהְיֶה לָנוּ טוֹב, הַכֹּל יִצְמַח מֵחָדָשׁ.

יִהְיֶה לָנוּ כֹּחַ, לָשׁוּב וְלִפְרֹחַ

כִּי לֹא רָצִינוּ לַעֲזֹב"

האזינו לביצוע הבית החדש והמרגש של "גורל אחד"
 

את המילים היפות הללו, הבית החדש ומלא התקווה לשיר "גורל אחד", כתבה צפנת ירון-טמיר, מחברת השיר המקורי שהלחין שם טוב לוי וביצעה עפרה חזה ז"ל ב-1984. כעת, כמעט 40 שנים אחרי, נוסף הבית המרגש בעקבות טבח 7 באוקטובר ומלחמת "חרבות ברזל".

הפילהרמונית וסונדק על הבמה (צילום: אלי כץ)הפילהרמונית וסונדק על הבמה (צילום: אלי כץ)

השיר שמבוצע כאן מחדש על ידי התזמורת הפילהרמונית הישראלית והזמר טל סונדק, הוא יוזמה של הכפר השיקומי "עדי נגב - נחלת ערן", המעניק לילדים ולבוגרים החיים עם מוגבלויות רפואיות הווה ועתיד טוב ובריא יותר, שבראשו עומד האלוף במיל' דורון אלמוג, חתן פרס ישראל, יו"ר הסוכנות היהודית ויו"ר הכפר השיקומי.

יצוין כי בני משפחה רבים של אלמוג נרצחו ב-7 באוקטובר, אחרים נחטפו לעזה: נדב גולדשטיין ובתו ים נרצחו על ידי המחבלים. יהי זכרם ברוך. רעייתו חן אלמוג-גולדשטיין וילדיהם אגם, טל וגל כולם חטופים בעזה. 

דורון אלמוג על במת הפילהרמונית (צילום: אלי כץ)דורון אלמוג על במת הפילהרמונית (צילום: אלי כץ)

הפילהרמונית הישראלית נרתמה לפרויקט כדי לחזק את העורף ולשמח את עם ישראל  ואת דיירי הכפר בימים לא פשוטים אלה.

בביצוע הקליפ השתתפו דיירי הכפר השיקומי, דורון אלמוג, הזמר והיוצר טל סונדק ונגני הפילהרמונית הישראלית. מעבד מוזיקלי: יונתן קרת.

יזם הפרויקט והבמאי אורי אוברוצקי אומר בשיחה עם פספורטניוז: "הייתי אצל דורון בבית שבוע אחרי החטיפה, ואמרתי לו שאני רוצה לעשות משהו. לתת משהו שיהיה בגדר קרן אור, לתת תקווה. פניתי ליוצרת ירון-טמיר שנענתה לקריאתנו ותוך לילה אחד קיבלתי את המילים החדשות".

אלמוג ואוברוצקי עם מילות השיר המחודש (צילום: אלי כץ)אלמוג ואוברוצקי עם מילות השיר המחודש (צילום: אלי כץ)

אוברוצקי מזכיר כי בתחילה הוגדרו החטופים בעזה נחשבו בתחילה נעדרים והיה חשש כי נרצחו אף הם, לצד נדב וים ז"ל. "זו היתה סוג של הקלה מסוימת כשגילינו שהם חטופים ולא נרצחו. תקווה ובעיקר רצון להשיב אותם הביתה".

 

שיר שבא אחרי המלחמות

במקור נכתב השיר זמן קצר אחרי מלחמת שלום הגליל, בעקבות הגעגוע של יוצריו לארץ. הוא משקף את חוויתם כישראלים השוהים בחו"ל, עם תחושה שלכולנו גורל משותף. השיר זכה להצלחה רבה והגיע בשיאו למקום הראשון במצעד הפזמונים השבועי בשנת 1984.

מנהלת הקרן מיקי דהב, דידי ודורון אלמוג ומזכ''ל הפילהרמונית יאיר משיח, בהצגת השיר בפילהרמונית (צילום: אלי כץ)מנהלת הקרן מיקי דהב, דידי ודורון אלמוג ומזכ''ל הפילהרמונית יאיר משיח, בהצגת השיר בפילהרמונית (צילום: אלי כץ)

בקליפ המרגש מוצגים נגני הפילהרמונית בביקור בכפר השיקומי שנמצא בקו האש בדרום הארץ, חניכי הכפר, ילדים ובוגרים עם מוגבלויות רפואיות קשות במיוחד שעוברים תקופה קשה בעקבות המלחמה ותמונות של חיילי צה"ל עם דגלי ישראל.

כמו כן, שולבו בקליפ מטוסי אל על מתוך הוקרה לזנב המטוס עם הדגל, ובייחוד בימי המלחמה - החברה שמחזירה ישראלים רבים הביתה, במהרה.

"עוצמת השרשרת האנושית נמדדת ביחסה לחוליות החלשות בה", אומר אלמוג. "דווקא עכשיו, כשעם ישראל עובר את אחת מהתקופות הקשות בתולדותיו החלטנו להפריח תקווה ולחדש את השיר שמבטא את מה שכולנו מרגישים - גורל אחד שם אותנו כאן".

אורי אוברוצקי ביקש להודות למנכ"לית אל על, דינה בן טל גננסיה, על שיתוף הפעולה והחיבוק של אל על יחד עם העמותה "עדי נגב – נחלת ערן" שקיים כבר שנים רבות וגם הפעם בחרה להיות שותפה.

אוברוצקי ואלמוג על במת הפילהרמונית (צילום: אלי כץ)אוברוצקי ואלמוג על במת הפילהרמונית (צילום: אלי כץ)

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אל עלמלחמהטל סונדק

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: