אא

אופטימים: "טבעו של ענף התיירות להתעורר מחדש אחרי כל משבר״

בכירי ענף התיירות והתעופה בישראל על הצפוי בענף ביום שאחרי המלחמה. כתבה ראשונה בסדרה

נתב"ג. צילום: ספיר פרץ נתב"ג. צילום: ספיר פרץ

ענף התיירות והתעופה בישראל, שרק החל להתאושש ממשבר הקורונה, מהראשונים לספוג מכה כואבת מהמלחמה בגינה, התיירות הנכנסת לישראל עצרה ומרבית חברות התעופה הזרות הפסיקו לחלוטין את טיסותיהן לישראל וממנה עד להודעה חדשה. 

בסדרת כתבות החל מהבוקר (א'), בכירים בענף התיירות והתעופה ישתפו מה להערכתם צפוי לענף התיירות ביום שאחרי "חרבות ברזל". כתבה ראשונה:

עפר חודורוב, שותף ויו"ר קבוצת דיזנהאוז: "טבעו של ענף התיירות, להתעורר מחדש אחרי כל משבר״

"בשלב הזה אנו מצויים בימים קשים וכאובים, מתמודדים עם האובדן ועם הדאגה לחטופים ולחיילנו ולפנינו עוד ימים קשים. מדובר במשבר אשר מורכב ממשתנים רבים שלכל אחד מהם יש השפעה על התיירות.

דרוש זמן לסיום המלחמה, אבל אין ספק שבתומה התיירות תתאושש ותחזור להיקפים המצופים. בלתי נמנע להשוות למשבר הקורונה שהיה ארוך וגלובלי, בסיומו התוודענו לחזרה עוצמתית של עולם התיירות. זה טבעו של ענף התיירות, להתעורר מחדש אחרי כל משבר.

עפר חודורוב יור דיזנהאוז. צילום: יחצעפר חודורוב יור דיזנהאוז. צילום: יחצ

בהיותי אדם אופטימי, אני מאמין שהחיים חזקים יותר מהכל. אני רוצה לקוות שתוך פרק זמן קצר נחזור לפעילות, תחילה בפלח התיירות העסקי ובהמשך בכלל הענף. החזרה תהיה מתונה ומדורגת, אבל היא תבוא. אנחנו ננצח והעם שלנו יחזור להרגליו.

כולנו מתפללים לסיום המלחמה, לחזרה מהירה של כל החטופים ומחבקים את המשפחות שאיבדו את יקיריהם".

אפרים פורטיס, מנכ"ל ובעלי קבוצת אופן סקיי: "חברות תעופה יפעילו מספר מצומצם של טיסות וגם התחרות על כל נוסע תגבר"

"אני מעריך שעם תום המלחמה תחזורנה חברות התעופה הזרות להפעיל בהדרגה לוח טיסות מצומצם שיוגדל במקצת לקראת עונת הקיץ, אפריל 2024. ייקח זמן עד שהתיירות הנכנסת לישראל תתאושש.

חברות תעופה מבססות את כלכליות הטיסות שלהן ארצה וממנה, על בסיס תנועה הדדית של נוסעים המגיעים ארצה ונוסעים היוצאים ממנה. אני צופה כאמור פגיעה בתיירות הנכנסת ארצה, כמו גם ירידה משמעותית בתנועת התיירות היוצאת מישראל וזאת בגין החיים של אחרי המלחמה. קרי, חלק מהישראלים שיחזרו מהחזית יצטרכו להתאושש כלכלית, חלק למצוא מקורות פרנסה חדשים וחלק יכנס להמתנה טרם יחליט לצאת לבילוי ומרגוע.

מימין אפרים פורטיס עם קובי זוסמן מנכל יאטא בישראל. צילום יחצמימין אפרים פורטיס עם קובי זוסמן מנכל יאטא בישראל. צילום יחצ

כתוצאה מכך, לדעתי חברות התעופה יפעילו מספר מצומצם של טיסות וגם התחרות על כל נוסע תגבר. מחירי הטיסות והתנאים הנלווים יותאמו לקורה בישראל.

ישנם מספר יעדים שיפגעו לדעתי לפחות במחצית הראשונה של 2024 כמו למשל, יעדים בטורקיה, רוסיה ומרוקו. מבין חברות התעופה המיוצגות באופן סקיי, אנו עובדים כבר עכשיו עם הנהלות החברות ויודעים לומר שפליי דובאי, שלא הפסיקה לטוס במהלך כל המלחמה ועד ימים אלו, תחזור ל-3/4 טיסות ביום (כיום מפעילה טיסה יומית).

חברת אמירייטס תחזור לטוס עם 2 טיסות ביום, ואני מעריך שאף תפעיל את הטיסה השלישית בתחילת אפריל 2024. חברת טאפ תחזיר בהדרגה את טיסותיה לישראל, כשהכוונה לחזור בקיץ לטיסה יומית לליסבון, פורטוגל.

אני מעריך שאיגיאן היוונית תחזור בהדרגה לטוס פעמיים ביום לאתונה וטיסות לסלוניקי תצטרפנה בהמשך. אייר אינדיה, עם תום המלחמה, תפעיל להערכתי 3 טיסות לדלהי ותגדיל זאת במהלך הקיץ ל-5 טיסות. גם בולגריה אייר, אייר סרביה ואייר אסטנה יחזירו טיסות בהדרגה לישראל בתקווה שאחוזי התפוסה יגדלו עם הזמן.

לדעתי, ענף התיירות שלנו הולך לשנה לא קלה ומאתגרת וזאת בלשון המעטה. כל האמור, מבוסס כמובן על הערכות אישיות שלי נכון לימים אלו כאשר איננו רואים עדיין את האור בקצה המנהרה".

היום ה-37 למלחמה: הטיסות לישראל וממנה בימים הקרובים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אופן סקייאפרים פורטיסעופר חודורובדיזנהאוזמלחמה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: