סיכום WTM לונדון לשנת 2023: עלייה של 22% במספר המבקרים
יריד התיירות הבריטי מסכם שנה מוצלחת עם עלייה משמעותית במספר המבקרים, וגם במספר המציגים - אפילו ביחס לשנים שלפני הקורונה. גם העניין התקשורתי בכנס גדל דרמטית
יריד WTM, מירידי התיירות הגדולים בעולם והאחרון המשמעותי לשנה זו, מפרסם את סיכום 2023 ובראשו עלייה של 22% במספר המבקרים ביחס ל-2022. מדובר ב-43,727 שפקדו את היריד לעומת 35,826 אשתקד. בין המבקרים הרבים היו 53 שרים, מרביתם שרי תיירות של המדינות המציגות.
בסך הכל הציגו 3,875 מציגים ביריד WTM השנה, עלייה של 23% ביחס לשנה שעברה (שהיתה עדיין שנת קורונה במדינות רבות). אך גם ביחס ל-2019, לפני מגיפת הקורונה, חלה עלייה במספר המציגים של 5.3%. נזכיר כי בניגוד לשנים הקודמות, ישראל לא השתתפה בשנה בשל המלחמה בארץ.
בין המציגים הבולטים היו מרוקו - נותנת החסות המרכזית לשנה זו, וגם סעודיה, המציגה הגדולה ביותר ביריד עם כ-75 דוכנים. עם תום הכנס פורסם כי סעודיה חתמה על שותפות לשנתיים עם מפיקת ירידי התיירות העולמיים, חברת RX. עוד בלטו ביריד מצרים שנציגיה אמרו כי למלחמה השפעה שולית על התיירות למדינה, והמלדיביים שהיו בין הזוכים בפרסי הדוכנים המרשימים של השנה.
על פי המארגנים נערכו בו 29,077 פגישות עסקיות ו-70 כנסי-נושא שונים התקיימו במהלכו. את שלושת ימי היריד סיקרו בסך הכל 1,976 כתבים, עלייה של 31% ביחס לשנה שעברה.