אא

מפרוץ המלחמה: עלייה של כ-500% בהיקף האירועים האנטישמיים בעולם

שליש מכלל האירועים נרשמו בארה"ב ומדינות בולטות נוספות הן גרמניה, צרפת ובריטניה. כמו כן, נרשמה עלייה של כ-400% בשיח האנטישמי המקוון

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

מלחמת "חרבות ברזל" שפרצה ב-7 באוקטובר הביאה להתגברות משמעותית של אירועי האנטישמיות בעולם.

מרכז המחקר והמידע של הכנסת חיבר מסמך מיוחד, שעוסק באנטישמיות בעולם בשנים האחרונות, ובפרט בעלייה בהיקף האירועים האנטישמיים בעקבות מלחמת "חרבות ברזל".

על פי דוח של משרד התפוצות, ההסתדרות הציונית העולמית והסוכנות היהודית, בשלושת השבועות הראשונים מפרוץ המלחמה הייתה עלייה של כ-500% בהיקף כלל האירועים האנטישמיים, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. עלייה של כ-330% באירועים אלימים (תקיפות), כ-660% באירועי הטרדה, כ-300% באירועי איום וכ-128% באירועי חילול של מקומות קדושים.

כשליל מכלל האירועים נרשמו בארה"ב ומדינות בולטות נוספות הן: גרמניה, צרפת ובריטניה למרות הגינוי הדרמטי של האיחוד האירופי. כמו כן, נרשמה עלייה של כ-400% בשיח האנטישמי המקוון, בהשוואה ל-17 הימים שקדמו למלחמה. שיא השיח האנטישמי נרשם בימים הראשונים למלחמה, ומאז המגמה נשארה יציבה באופן יחסי.

כמו כן עולה מהדוח כי נרשמה עלייה של 1,180% בשיח האנטישמי המקוון שכלל קריאות לאלימות נגד ישראל, ציונים ויהודים.

מרבית השיח הוא בשפה הערבית (71%) ובשפה האנגלית (28%). עלייה משמעותית זו ניכרת במיוחד ברשתות אלטרנטיביות. מרבית השיח האנטישמי ברשת (80.5%) הוא מסוג אנטישמיות חדשה/אנטי ישראלית, שמקורו בעיקר בגורמים ערביים ואסלאמיים. יש עלייה גם בשיח האנטישמי שמקורו בימין הקיצוני ותומכי עליונות לבנה, שמשתמשים בדימויים אנטישמיים קלאסיים ובתאוריות קונספירציה אנטישמיות.

מפרוץ המלחמה נרשמו מאות הפגנות תמיכה בחמאס ובפלסטינים ברחבי העולם, אשר כללו במקרים רבים ביטויי תמיכה בהרג יהודים ובהשמדת מדינת ישראל. בנוסף, יש קריאות הולכות וגוברות לפגוע בקהילות יהודיות ברחבי העולם.

מספר היהודים בעולם בתחילת 2023 היה 15.3 מיליון. 7 מיליון בישראל, 6 מיליון בארה"ב, 442 אלף בצרפת, 394 אלף בקנדה, 292 אלף בבריטניה, 173 אלף בארגנטינה, 146 אלף ברוסיה, 118 אלף בגרמניה, 118 אלף באוסטרליה.

מהדוח עולה כי בישראל המענה הממשלתי מתחלק בין משרדים שונים. מבקר המדינה קבע ב-2016, וציין שוב בעקבות המלחמה, ש"ביזור הסמכויות למאבק באנטישמיות בין המשרדים פוגע במאבק הזה. גופים אזרחיים רבים פועלים מתחילת המלחמה לקידום ההסברה הישראלית בחו"ל, אך מתריעים מפני חוסר בתקציב ובכוח אדם. עוד יצוין כי מדינות שונות וכן קהילות יהודיות ברחבי העולם פועלות להגברת המאבק באנטישמיות, על ידי הגברת האבטחה על מוסדות יהודיים, טיפול באירועים אנטישמיים על ידי רשויות החוק, הקצאת תקציבים, ועוד".

נזכיר כי לאור העליה באנטישמיות, יצא משרד החוץ באזהרת מסע חסרת תקדים.

לצד האנטישמיות הגואה, נזכיר גם את מחוות התמיכה המרגשות מסביב לעולם שסקרנו לאחרונה.

צילום: Shutterstock. שער ברנדנבורג, ברלין.צילום: Shutterstock. שער ברנדנבורג, ברלין.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: גרמניהצרפתארה"בבריטניהאנטישמיותמשר החוץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: