אא

נציבות האיחוד האירופי מאשררת את התמיכה הכספית של דנמרק ושבדיה ב-SAS

שתי המדינות, המחזיקות בבעלות על חברת SAS, שנכנסה להליך התחדשות עקב משבר הקורונה, זכו לאישור מחודש של האיחוד האירופי לסיוע הכספי, שהעניקו בדין לחברת התעופה

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

הנציבות האירופית פרסמה היום החלטה חדשה המכריזה על השתתפותן של דנמרק ושבדיה  בהזרמת ההון לחברת SAS ב-2020 כסיוע ממשלתי תואם לפי חוקי האיחוד האירופי הרלוונטיים.

ההשקעות לשנת 2020 של שתי המדינות אושרו תחילה על ידי הנציבות האירופית בשנת 2020 כסיוע מדינה תואם במסגרת התוכנית הזמנית לאמצעי סיוע ממשלתי בכלכלה עקב התפרצות הקורונה. עם זאת, במאי 2023 בית המשפט הכללי של האיחוד האירופי קבע, בעקבות ערעור של צד שלישי, כי הנציבות האירופית שגתה בהחלטת האישור הראשונית שלה, וכתוצאה מכך, בוטל האישור הראשוני של הנציבות האירופית להשקעות המדינה ב-2020.

היום אישרה הנציבות האירופית פעם נוספת את השקעות המדינה לשנת 2020 כסיוע ממשלתי תואם במסגרת הזמנית, הכרוך בהתחייבויות חד-צדדיות מצד SAS להנפיק אגרות חוב חדשות למדינות ללא כל תמורה.

הסכם ההשקעה של המדינות, שנחתם כחלק מתהליך צ'פטר 11 של SAS בארה"ב, הכולל, בין היתר, השקעות הון ב-SAS המאורגנת מחדש. בכוונת SAS לכנס אסיפה כללית יוצאת דופן של בעלי המניות של החברה, שתתקיים בינואר 2024, כדי לאשר את מנגנון ההשקעה והמחויבות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: דנמרקSASשבדיההנציבות האירופית

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: