אא

תעשו כבוד: 9 מסעדות ישראליות נכנסו לרשימת המסעדות הטובות בעולם. OCD מקום ראשון

במציאות בה אוכל ישראלי מושמץ ומסעדות ישראליות מותקפות, מעודד לשמוע ש-9 מסעדות נבחרו להיכנס לרשימה היוקרתית של 1000 המסעדות הטובות בעולם

במקום הראשון OCD. צילום חיים יוסף במקום הראשון OCD. צילום חיים יוסף

כבר זו שנה שמינית שמשרד החוץ הצרפתי מציג לעולם את רשימת אלף המסעדות הטובות בעולם- לה ליסטה- כסוג של קונטרה, אלטרנטיבה לרשימות הדירוג הידועות ושניה לפני הפיפטי בסט והמישלן שחיכינו לו רבות ולא יגיע.
הרשימה הזו נבנתה בעקבות הטענה שכל רשימות הדירוג המוכרות הן לא אמינות ובעיקר מוטות כספית ויש בהן מן ההתעלמות מהטרנדים המתפתחים בעולם הקולינריה ומדעתם של בלוגרים והאנשים עצמם שאוכלים. לכן הצרפתים בנו את הרשימה משקלול של מדריכים עולמיים, מגזינים נחשבים כגון הניו יורק טיימס, בלוגרים מרחבי העולם ועוד. יש לא מעט הערכה וחשיבות לרשימה הזו והיא כן משפיעה על המסעדות, אבל מנגד לא מעט מרימים גבה על כך שדווקא מסעדות פופולאריות לא ברשימה.
כך או כך בימים בהן מסעדות ישראליות בעולם מותקפות, המטבח הישראלי מושמץ וסצנת המסעדות בארץ לא מתאוששת, יש משהו מעודד לשמוע שתשע מסעדות ישראליות נהדרות נכנסו לרשימה.
 

את המקום הראשון לא במפתיע, מסעדת OCD עם ציון של 91.50 ועלתה מהמקום השני בשנה שעברה. המסעדה שממשיכה להוכיח את היכולות שלה בעולם ולחזק את היוקרתיות שלה, עדיין לא חזרה לפעילות וכרגע רז רהב מחזק את מותג ההמבורגר ההיסטרי שלו, אבל בתחילת השנה המסעדה תחזור לפעילות. כולנו מקווים.


צילום חיים יוסףצילום חיים יוסף

צילום חיים יוסףצילום חיים יוסף

במקום השני מבין הישראליות דורגה מסעדת משייה של השף גיא אריש, שמחזיק כיום גם את מסעדת סנטי שהפופולאריות שלה גדלה במהירות, משייה זכתה בציון משוקלל של 86.5 וממש בימים אלו נפתחה מחדש עם תפריט מרענן ומסקרן.

צילום: אסף קרלהצילום: אסף קרלה

במקום השלישי נמצאת מסעדת "אלנה" במלון נורמן, של השפים דניאל צור ועומר שדמי מילר שממשיכים להוכיח שגם קלאסיקות צרפתיות מתובלות בים תיכון עובדות נהדר.

צילום: נועם פריסמן מסעדת אלנהצילום: נועם פריסמן מסעדת אלנה

במקום הרביעי ברשימת הישראליות נמצאת המסעדה הכי ותיקה בדירוג של "לה ליסטה", עוד מהשנה הראשונה - מסעדת "מאנטה ריי" הנהדרת עם ציון 82 שמוכיחה לכל הצעירות שהיא עדיין פה.

במקום החמישי נמצאת מסעדת פאסטל של השף גל בן משה.

צילום חיים יוסףצילום חיים יוסף

צ'אקרה הירושלמית הוותיקה והלא כשרה, ממוקמת במקום השישי.

וההפתעה היא המיקום היחסית נמוך של מסעדת ג'ורג' וג'ון של השף תומר טל, עם ציון של 78.5 שנבחרה לראשונה בין המסעדות הישראליות ולמקום השלישי והמכובד בפיפטי בסט בשנה שעברה. המסעדה המצויינת חזרה השבוע לפעילות.

צילום חיים יוסףצילום חיים יוסף

הרשימה נסגרת עם כניסה מפתיעה למקום השמיני של "ל'אפוק מבית רובושון" שבארץ לא ממש מצליחה ומקבלת תגובות די חלשות ועם הסלון של אייל שני שזכה לאחרונה במישלן על המסעדה הצרפתית שלו.


אמנם המקום הראשון שלנו ממוקם במקום ה- 300 של הרשימה, אבל עדיין טוב לדעת שיש ביקוש וכבוד למסעדות ישראליות. לימים טובים יותר.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: פספורט קולינרימישלןקולינר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: