אא

"לתקן את חוק טיבי תוך שבועיים"

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ ביטן ביקש לפטור את חברות התעופה ממתן פיצוי ללקוחות - בתוך שבועיים. מהדיון עלה כי חברות התעופה הישראליות החזירו ללקוחות 155 מיליון דולר בשל טיסות שבוטלו מאז פרוץ המלחמה. מנכ"ל ישראייר בדיון: "לא הוצאנו איש לחל"ת"

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, התכנסה היום לדיון במצב חברות התעופה הישראליות בזמן המלחמה. בפתח הישיבה הזכיר היו"ר כי הענף התעופה הוחרג מהסדר הפיצוי הכללי, וביקש לדעת האם משרדי התחבורה והאוצר החלו לדון במתווה הסיוע לחברות.

במהלך הדיון עלה כי סך כל ההחזרים ששילמו החברות הישראליות בשל ביטולי טיסה, כמתחייב מחוק שירותי תעופה (חוק טיבי) עומד על כ-155 מיליון דולר.

סמנכ"ל המסחר של אל על, שלומי זפרני, ציין בדיון כי אל על הוסיפה מאות טיסות כמענה לצרכי הציבור ולא מנצלת את הסיטואציה כלפי הצרכנים. "אם אל על לא הייתה מתקיימת נתב"ג כמעט והיה נסגר, אנחנו מטיסים כמעט 80% מהעוברים בנתב"ג וזו תשובה ברורה לשאלה מדוע צריך תעופה ישראלית, דבר שבשוטף לא מקבל התייחסות מתאימה", אמר.

זפרני, כמו גם מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס חזרו וביקשו לבצע את התיקון לחוק שירותי תעופה (חוק טיבי) הפוטר את החברות מפיצוי בעת הזו. "עדיין, החוק עצמו לא נותן מענה במקרים של מלחמה או קורונה", אמר זפרני. סירקיס הוסיף כי ההחזר על הטיסות שבוטלו הסתכם בכ-20 מיליון דולר. "החברה פועלת בכ-30% לעומת השגרה, אך לא שלחה אף עובד לחל"ת כדי לא לאבד כשירות, ויש בה 45 מגויסים בצו 8.

היו"ר ביטן ביקש לסיים את המשא ומתן לתיקון החוק בתוך שבועיים.

נציגת משרד האוצר בדיון השיבה כי לעמדת האוצר "כל צעד שמעוות את התחרות צריך להתנגד לו". בתגובה לכך תהה היו"ר ביטן אם באוצר מצפים "שבכל פעם שתפרוץ מלחמה נזמין את לופטהנזה", ואמר כי מקור הבעיה היא שבאוצר מעדיפים את התחרות על פני אינטרסים אחרים של המדינה הישראלית, ואמר כי צריך לעשות זאת.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אל עלישראיירועדת הכלכלהועדת הכלכלה של הכנסתמלחמה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: