אא

השאלות הקשות: עתיד מלונות ישראל ביום שאחרי המלחמה

מי ואיך יפוצו? כיצד יתבצע השיקום הפיזי ביום שאחרי? מה יעלה בגורל המלונות שייאלצו לסגור את שעירהם בשל חוסר ביקוש ומהיכן יגיע תקציב השיווק לתיירות הפנים? מסלול המגעים של המלונאים מול האוצר ומשרד התיירות

מלונות אילת (צילום: 123RF) מלונות אילת (צילום: 123RF)

המלונאים נמצאים במספר צמתים מול משרדי האוצר והתיירות, שחשובים מבחינתם על מנת להמשיך בפעילותם.

נכון להיום, רוב המלונות עדיין "נהנים" משהות המפונים, אך לאט לאט מפונים עוזבים את המלונות ועוברים להתגורר בבנייני מגורים שהועמדו לרשותם בתל אביב ובמקומות אחרים. חלק מהמלונות צפויים לעמוד ריקים, ללא כל ביקוש, ויצטרכו לסגור את שעריהם. מי יפצה את אותם מלונות מאותה נקודת זמן ובאיזה אופן?

מלונות שמחזור ההכנסות שלהם מתחת ל-400 מיליון שקל יכנסו למסלול הפיצוי של המדינה, אך שאלת הפיצוי לרשתות שמכניסות מעל 400 מיליון שקל בשנה, עדיין נותרה פתוחה.

במקביל, מתנהלים המגעים לשיקום הפיזי של המלונות ביום שאחרי עזיבת המפונים, כפי שפרסמנו בפספורטניוז. הצדדים ממשיכים במגעים לפי איזה מפתח יפוצו המלונות, מה יכלול הפיצוי ומה לא.

כמו כן, תידרש תוכנית כוללת לשיווק המלונות ביום שאחרי סיום המלחמה לתיירות הפנים והתיירות הנכנסת. ברור לכל כי ייקח זמן רב עד אשר תיירים יחזרו לישראל, לכן יצטרכו קודם כל להתמקד בתיירות הפנים.

למשרד התיירות קיים עדיין תקציב לכך משנת 2023 המסתיימת, ויחד עם המלונאים יצטרכו לבנות תוכנית להתמודדות עם הסיטואציה הלא פשוטה, כאשר הכל תלוי בהתפתחות המלחמה, ולאן היא הולכת.

ככל שהמלחמה תתארך הנזק יילך ויגדל מבחינת המלונאים, כאשר הנחת העבודה היא שבתקופה הקרובה פחות ישראלים יטוסו לחו"ל, לאור אזהרות המסע הקיימות, וירצו לצאת ולהתאוורר במלונות בישראל.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: התאחדות המלונותמלונותבתי מלוןמלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: