אא

העולם לא עוצר: מתכוננים ל-2024 ביריד התיירות הבינלאומי של אתונה

האיחוד של כרתים והבשורה שבדרך, חזרתם של הקרוזים מפיראוס והדרך המקורית לחקור את האיים סביב אתונה: החדשות המרכזיות מיריד התיירות הבינלאומי באתונה

יריד התיירות באתונה (צילום: פספורטניוז) יריד התיירות באתונה (צילום: פספורטניוז)

כמעט קשה להקליד את המילים. בזמן שבישראל אנחנו כל כך רחוקים מלעסוק בחופשות, חברות התעופה הזרות כמעט ולא נוחתות בנתב”ג ועל תיירות נכנסת כלל אין מה לדבר, העולם ממשיך לנוע והתעשייה חיה ונושמת.

יריד IMTM נדחה כצפוי לחודש אפריל, אך אלה הבינלאומיים התקיימו ומתקיימים אם זה WTM בלונדון (בו ישראל לא הציגה מטבע הדברים) ו-ITB במרץ 2024 בו עדיין לא ברור האם ישראל תציג, או אם יש לה סיבה בכלל לעשות זאת. בין לבין, מתקיימים ירידים אחרים, קטנים יותר מאלה המרכזיים, כמו זה באתונה שננעל היום אחרי שלושה ימים מוצלחים.

יריד התיירות באתונה (צילום: פספורטניוז)יריד התיירות באתונה (צילום: פספורטניוז)

למרות שהיריד AIT החוגג השנה עשור לקיומו מכונה בינלאומי, מרבית העסקים המוצגים בו מקומיים-יווניים, ומאפשרים התמקדות מעניינת באחד היעדים האהובים ביותר על הישראלים (ועל כלל התיירים בעולם, אם להסתמך על נתוני השנה החולפת שהיו שוברי שיאים בתיירות הנכנסת ליוון).

בין החידושים המעניינים הוא זה שהציגה כאן “ATHENS DAILY CRUISES” - הפלגות חד-יומיות שיוצאות מנמל פיראוס, ומאפשרות ביקור של מספר שעות באיים הסובבים את אתונה - הידרה, פורוס ואגינה, איים שהגישה אליהם מתאפשרת בזכות הסירה המיוחדת איתה מתבצע השייט, שאורך כשמונה שעות. בניגוד לעסקים רבים בענף השייט, ההפלגות מתקיימות לאורך כל השנה כל עוד מזג האוויר מאפשר זאת. החברה מוציאה גם הפלגות-מסיבה בעונת הקיץ.

קוסטה. חוזרת לפיראוס (צילום: COSTA)קוסטה. חוזרת לפיראוס (צילום: COSTA)

חדשות נוספות בענף השייט מגיעות מחברת ההפלגות האירופית COSTA (חלק מתאגיד CARNIVAL) שחוזרת בעונה הקרובה לפעול גם כן מפיראוס. ההפלגות ייצאו לאיי יוון ולטורקיה.

העתיד של האי הגדול ביותר

עוד ביריד הציג האי הגדול ביוון, כרתים, קונספט חדש: בניגוד לשנים הקודמות, ארבעת המחוזות של האי (חאניה, רת’ימנו, הרקליון ולאסיתי) מציגים ביחד כחוויה תיירותית משולבת, ולא בנפרד. עם זאת, גורמים בביתן של האי אמרו לפספורטניוז כי הם מאוד היו רוצים לחשוף יותר את מחוז רת’ימנו המרהיב לתיירים שפחות פוקדים אותו מאשר את חאניה ואת הרקליון באופן טבעי, שכן בשתי האחרונות נמצאים שדות התעופה של כרתים.

כרתים. דרך חדשה? (צילום: SHUTTERSTOCK)כרתים. דרך חדשה? (צילום: SHUTTERSTOCK)

עוד בכרתים, עדיין לא אמרו נואש מלנסות ולהפוך את האי המאוד-תיירותי בעונת הקיץ לכזה שיגיעו אליו תיירים גם בעונה הפחות חמה. נכון להיום, האי מתפקד בעיקר בין מרץ-אפריל לבין אוקטובר-נובמבר. אמנם השנה האריכה חברת התעופה וחבילות הנופש TUI את העונה עד נובמבר, אך חברות התעופה האחרות (כולל הישראליות) חדלו מלטוס ישירות לכרתים כבר בסוף ספטמבר-תחילת אוקטובר.

מדובר במהפך של ממש בתפיסה התיירותית של כרתים שיקח, כך נדמה, עוד זמן רב עד שיוכל להיות מיושם. גם עסקי התיירות (מלונאות, תעופה ואטרקציות) והמעגלים השניים (הסעדה, תחבורה וכו’) לא מותאמים ולא מורגלים לפעול 365 ימים בשנה. אבל אם יצליח, ייחשפו התיירים לשלל אטרקציות שאינן רק חופי הים המרהיבים של כרתים כדוגמת האתרים ההיסטוריים של התרבות המינואית, ההרים המושלגים והערים העתיקות המרהיבות.

ביריד הציגו אינספור מלונות מכל רחבי יוון והאיים, בהם גם רשת מלונות בראון שכפי שדיווחנו אתמול, חלק ממלונותיה ביוון נרכשו על ידי ישרוטל.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קרוזיםיווןכרתיםאתונהיריד התיירות הבינלאומי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: