אא

אושר מס התיירים החדש והגבוה של יוון: כמה תשלמו?

הפרלמנט היווני אישר את מס התיירים החדש שייכנס לתוקף בעונת התיירות הבאה. המיסים ייגבו דרך מקומות הלינה, שיאולצו לעבור רפורמת הסדרה - ויושתו עלינו, המבקרים. אז כמה תשלמו? כל הפרטים

כרתים (צילומי רחפן: אור בן יהודה) כרתים (צילומי רחפן: אור בן יהודה)

החופשה היוונית שלכם מתייקרת. ברוב של 158-140 אישר הפרלמנט היווני את הצעת החוק של שר האוצר קוסטיס חאטסידאקיס להעלאת מס התיירים כבר בעונה הבאה, כלומר החל ממרץ 2024.

 

מס התיירים החדש והגבוה במיוחד, יחליף את זה הקיים ביוון בקנה מידה זניח כיום. בחלוקה על פני עונת התיירות התשלומים יהיו כלהלן, לכל יום שהייה (לחדר):

  • בעונת התיירות (מרץ-אוקטובר) מס של 10 אירו (במקום 1.5 כיום)
  • מחוץ לעונה (נובמבר-פברואר) מס של 4 אירו (במקום 0.5 כיום)

בחישוב קצר וקל, עבור חופשה של חמישה לילות ביוון תשלמו תוספת של כ-50 אירו  (כ-200 שקלים) לחדר שהזמנתם בעונת התיירות. מחוץ לעונה תשלמו לחמישה לילות כ-20 אירו תוספת (כ-80 שקלים).

המס יחול על כל תייר בכל מקום הארחה - בתי מלון, חדרים להשכרה, וילות וכמובן AIRBNB. על פי הודעת משרד האוצר היווני הרווחים יופנו לקרן שתוקם לטיפול במקרי אסון ביוון והאיים.

כחלק מהחוק החדש שעבר ובמטרה למנוע "עסקים שחורים" בענף התיירות, בעלים של שלושה חדרי הארחה או יותר יחויבו מעתה להפעיל מערכת עסקית מסודרת, ניהול ספרי חשבונות, גביית מע"מ ורישום של תשלומי המס. עוד במסגרת החקיקה מי שלא יעבדו על פי תנאי ההסדרה החדשים יהיו חשופים לקנסות גבוהים.

יצוין כי יוון עומד ככל הנראה בפני אחת משנות השיא בתיירות הנכנסת למדינה עם יותר מ-30 מיליון תיירים שצפויים לבקר בה עד סוף 2023. בשנת 2019, לפני הקורונה, ביקרו במדינה 31.3 מיליון תיירים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יווןאיי יווןמס תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: