אא

טיסת אל על בשמי לבנון: "בגלל שינוי המסלולים במלחמה"

בכירי ענף התעופה בישראל בשיחה עם פספורטניוז: "בגלל שינויי המסלולים לנתיבים הצפוניים בעקבות המלחמה ומזג האוויר - טיסת אל על הגיעה לשמי לבנון, הנתיב היה חדש לכל הגורמים המעורבים"

צילום: Flightradar24 צילום: Flightradar24

טיסת אל על לפורט לודרדייל שבפלורידה טסה מספר דקות מעל שמי לבנון לפני כחודשיים (9 באוקטובר), יומיים לאחר תחילת המלחמה.

אל המסלול הזה, שנחשף באפליקציית "Flightradar", הגיעה הטיסה בעקבות "שינויי נתיבי הטיסה של החברות האזרחיות לנתיב שלא היה מוכר לגורמים השונים". כך אומרים הערב (ראשון) גורמים שהיו מעורבים בקבלת ההחלטה.

המטוס - בואינג 787 (דרימליינר) פנה מערבה, כמתונכן בנתיב הצפוני, אך בשל תנאי מזג האוויר וענני סערה שהיו בדרכו, הוא עשה זאת תוך שהוא חוצה את שמי ישראל וטס מעל ללבנון, דרומית לצור ומשם אל הים התיכון. לפספורטניוז נודע כי לאורך כל זמן הטיסה הטייס היה בקשר עם פיקוד חיל האוויר ועם רשות שדות התעופה.   

צילום: יחצ אל על |צילום: יוחאי מוסי |רמי תדהרצילום: יחצ אל על |צילום: יוחאי מוסי |רמי תדהר

באל על מדגישים כי לא נשקפה סכנה לביטחון ולבטיחות הנוסעים והצוות, וכי בוצע תחקיר והופקו לקחים כדי למנוע תרחיש דומה. הטיסה המשיכה לדרכה ונחתה בשלום באותו יום בפלורידה.

בכירים בענף התעופה בישראל אמרו הערב לפספורטניוז כי "הנתיב היה חדש לכל הגורמים המעורבים, והיה עומס מאוד משמעותי בשמיים. באירועים כאלה הטייסים פועלים לפי הנחיות הבקרים, והסברה היא שהיה ניתן למנוע את האירוע אם היו מתקבלות הנחיות מוקדמות יותר".

מאל על נמסר בתגובה: "בימי הלחימה הראשונים נוצר צורך מבצעי לשנות את הנתיבים הקיימים, מטעמים ביטחוניים לא נוכל לפרט מעבר. נדגיש כי בשום שלב לא נשקפה סכנה לביטחון הנוסעים והצוות וכי אל על שמה בראש סדר העדיפות את בטיחות הנוסעים וביטחונם".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אל עללבנון

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: