אא

מנצלים את המצב, מסתכלים קדימה: מבצע תחזוקת מטוסים בארקיע

חברת התעופה הישראלית החליטה לנצל את הירידה הדרמטית בפעילות החברה בשל המלחמה, להקדמת פעילות התחזוקה שאמורה היתה להתבצע בעתיד: אלפי טיפולים קפדניים מתבצעים למטוסי החברה. הצצה מיוחדת

בידוק המטוסים בנתב"ג (מילום: ארקיע) בידוק המטוסים בנתב"ג (מילום: ארקיע)

התעופה הישראלית מאחורי הקלעים, גרסת המלחמה: עם הצמצום הדרמטי בפעילות ארקיע לאור ימי המלחמה המתמשכים, החליטו בחברה לנצל את הזמן להקדמת מבצע אחזקה כבדה נרחב אותו המטוסים צריכים לעבור.

הצילומים בכתבה באדיבות ארקיעהצילומים בכתבה באדיבות ארקיע

מלחמה או שלום - על המטוסים לעבור בדיקות מקיפות, הכוללות אלפי סעיפים על פי הוראות יצרני המטוסים בכל שנתיים. בשל צמצום לוח הטיסות ל-30% מהיכולת המבצעית, הוקדמו הבדיקות לזמן זה, כשברקע גם הצפי לחזרה לפעילות בחודשים מרץ-אפריל.

כל הבדיקות של המטוסים - בתמונות שלפניכם של היצרנית אמברייר, נעשות בארץ, בנתב"ג, על פי הנחיות היצרן הקפדניות. כל צוות הבודקים ישראלי. מדובר בבין 12 ל-15 עובדי ארקיע ש"מתלבשים" על מטוס, מפרקים אותו כמעט לחלקים ובודקים כל דבר שרק ניתן לבדוק.

בין המרכיבים בבדיקה ניתן למנות את פירוק הכסאות, השטיחים, הרצפה, תאי האחסון, ובדיקות חלודה או סדקים. בנוסף, כל תא הטייס מפורק כמו גם חלקים במנוע כך שאין כל סיכון לסדק או שריטה עד רמת הבורג. התהליך נמשך קרוב לחודש ובסופו מוחלפים השטיחים וחלקים משמעותיים אחרים המשרתים את הלקוחות במטוס.

בארקיע מזכירים כי בשגרה מטוס טס בתקופה שבין בדיקה לבדיקה עשרות אלפי שעות, ומבצע אלפי המראות ונחיתות בכל תנאי מזג האוויר הקיימים - מהחמסינים הכבדים ביותר ועד הגשמים הכבדים ביותר ואפילו שלג. בתקופה הקרובה שלושה מטוסים יעברו את התהליך המדובר, בזה אחר זה.

יגאל כהן, מנהל מכון הבדק של ארקיע אומר לפספורטניוז כי "המכון מבצע ביקורת דו שנתית למטוסי האמברייר. המשימות שבוצעו מאופיינות בעבודה מורכבת, יסודית ומקצועית. אנשי מכון הבדק שוב הוכיחו את יכולתם המקצועית הגבוהה ביותר והוכיחו שאין תקרת זכוכית שלא ניתן לנפץ".

בשיחה עם עוז ברלוביץ', מנכ"ל ארקיע אינטרנשיונל, הוא מספר כי המצב הסטטי של החברה ושגרת המלחמה המצערת הם שהביאו להחלטה להתחיל בתהליך הבדק המוקדם. באשר למצב הנוכחי והעתידי אומר ברלוביץ' כי "כמות הנוסעים עולה, הלחימה הפכה לצערנו לסוג של שגרה, אבל עדיין המספרים לא דרמטיים".

עם זאת, ברלוביץ' מביע אופטימיות זהירה ואומר כי "החלו הזמנות לפסח ובעיקר לקיץ. על כל הזמנה לפסח יש בין שלוש לארבע הזמנות לקיץ. אנשים לא בטוחים לגבי החגים הבאים אבל בהחלט בטוחים לגבי הזמנות לקיץ 2024".

עיקר ההזמנות, לדבריו ולדברי גורמים נוספים בתעשייה יהיה בתקופה הקרובה ליוון. לצד הפופולריות המתמשכת של המדינה בקרב הקהל הישראלי, גם היחסים המתערערים עם טורקיה יביאו להעברת החופשות שתוכננו בקרב הלקוחות הישראלים מטורקיה - ליוון.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהארקיענתב"ג

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: