אא

מחסור בעובדים במלונות ישראל: מי יחליף את העובדים הפלשתינאים?

ערב המלחמה העוסקו העובדים בעיקר כעובדי ניקיון וחדרנות, וגם מ-2,500 העובדים הירדנים מגיעים רק 1,100 עובדים. בנוסף, המלונאים לא מוכנים להעסיק יותר את העובדים הפלשתינאים

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

לאחר שהממשלה אישרה להביא עובדים זרים לענפי החקלאות והבנייה לאור סגירת ישראל מפני עובדים פלשתינאים בעקבות המלחמה, היא תצטרך כעת לפתור את מחסור העובדים בענף המלונאות.

עד תחילת המלחמה עבדו בענף המלונאות כ-2,000 עובדים פלשתינאים בעיקר כעובדי ניקיון וחדרנות. למלונאים יש אישור חריג להעסיק כ-400 פלשתינאים, אך רוב המלונות מעדיפים כלל לא להעסיק אותם לאור הרגישות כאשר במלונות משוכנים כיום מפונים.  לכן בענף המלונאות מבינים שהם צריכים למצוא פתרונות. 

 במלונות באילת מועסקים כ-2,500 עובדים מירדן מאז תחילת המלחמה ב-7.10, מגיעים כ-1,1000 עובדים בלבד, וגם במספר הזה יש ירידה.

מנגד, ישנה הצלחה גדולה עם העובדים הפיליפינים. למרות המלחמה, רק כ-50 עובדים בלבד מ-2,000 העובדים עזבו את ישראל מאז תחילת המלחמה, כל שאר העובדים נשארו והתרגלו לסיטואציה הלא רגילה עבורם.

בשורה התחתונה, המלחמה שינתה את כל מה שקורה בענף המלונאות עם העובדים. יש מחסור של אלפי עובדים ומי שבשלב זה לא מאשר את הגדלת מכסת הבאת עובדים זרים, הוא משרד האוצר.

למעשה מי שיצטרך כעת להיאבק על כך הוא שר התיירות, חיים כץ. ראשית יצטרכו למצוא מדינה אשר תאשר לשלוח עובדים לטובת עבודה בישראל זאת לאור המלחמה והמצב הבטחוני המורכב.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: התאחדות המלונות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: