אא

משרד האוצר לא מאשר: הבאה מיידית של 2,500 עובדים מאסיה לטובת המלונות

משרד התיירות מקדם את ההחלטה שתסייע לבתי המלון, אך לפי שעה משרד האוצר לא מאשר אותה למרות שגובשה כבר לפני מספר שבועות. בתוך כך: הצלחה להמשך העסקת העובדים מהפיליפינים

מלונות אילת (צילום: יח"צ עיריית אילת) מלונות אילת (צילום: יח"צ עיריית אילת)

בהמשך לפרסום בפספורטניוז מהבוקר (רביעי) אודות מחסור של אלפי עובדים בענף המלונאות בשל החלטת הממשלה לסגור את המדינה לכניסת עובדים פלסטינים מתחילת המלחמה, מתברר כי מי שמונע את קידום פתרון הבאת העובדים הוא משרד האוצר.

הפתרון המדובר הוא הבאת עובדים מאסיה באופן מיידי, אך פקידי האוצר לא ממהרים, והדבר מונח על שולחנם עוד מאז משרד התיירות פנה אליהם עם מתווה ההצעה לפתרון הבעיה הלא פשוטה. שר התיירות הוביל את מהלך הבאת אלפי העובדים מאסיה.

ממשרד התיירות נמסר בתגובה לדברים כי "המשרד מקדם החלטת ממשלה להבאת עובדים מאסיה, 2,500 באופן מיידי ו-4,500 בסך הכל. ההצעה גובשה לפני מספר שבועות וממתינה לאישור האוצר".

השאלה מתי יתעוררו פקידי האוצר ויבינו את המצוקה האמיתית שמצריכה פתרון - כאשר ידוע כי גם עם יישום החלטת הבאת העובדים, מדובר בהליך שלוקח זמן.

כפי שפרסמנו הבוקר, עד תחילת המלחמה עבדו בענף כ-2,000 עובדים פלסטינים בעיקר בניקיון ובחדרנות. למלונאים אישור חריג להעסיק כ-400 פלסטינים, אך רוב המלונות מעדיפים כלל לא להעסיק אותם לאור הרגישות, כאשר במלונות משוכנים כיום מפונים. בענף מבינים שהם שחייבים למצוא פתרונות.

במלונות אילת מועסקים כ-2,500 עובדים מירדן מאז תחילת המלחמה ב-7.10, אך בפועל מגיעים כ-1,100 עובדים בלבד, וגם במספר הזה יש ירידה. מנגד, נרשמת הצלחה גדולה בהעסקת העובדים מהפיליפינים. למרות המלחמה, רק כ-50 עובדים מתוך 2,000 עזבו את ישראל, כששאר העובדים נשארו והתרגלו לסיטואציה הלא רגילה עבורם.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: עובדים זרים למלונותמשרד האוצרמשרד התיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: