אא

שביתת פקחים נוספת בצרפת היום (שני): בוטלו טיסות רבות במספר מנמלי התעופה

נמל התעופה פריס-אורלי ונמלים נוספים ייפגעו קשה עקב יציאת פקחי הטיסה לשביתה בשל חוק המחייב אותם להודיע מראש על יציאה לשביתה שעשוייה לגרום לעיכובים בטיסות ממדינות אחרות המשתמשות במרחב האווירי של צרפת

אורלי-פריס. צילום: Shutterstock אורלי-פריס. צילום: Shutterstock

צרפת מתכוננת לכאוס בנמלי התעופה ביום שני בעקבות שביתות של פקחי טיסה.

עד מחצית מכלל הטיסות בנמלי תעופה מסוימים יבוטלו כאמצעי מניעה נוכח שיבושים ועיכובים הצפויים לנוסעים בין הערב של ה-17 בדצמבר ל-6 בבוקר ב-19 בדצמבר.

רשות התעופה האזרחית הצרפתית, DGAC, ביקשה מהנוסעים לדחות את נסיעותיהם במידת האפשר. הם מייעצים לכל מי שיש לו טיסה במהלך השביתה ליצור קשר עם חברת התעופה לפני הנסיעה לשדה התעופה.

בשביתה יהיו מעורבים פקחי הטיסה במרחב CRNA Nord, המנהל את המרחב האווירי בצפון צרפת.

נמלי התעופה פריס-אורלי, ליון, ליל, ברסט, רואן, פואטייה וסן-יאן עלולים להיפגע. נמלי תעופה אחרים, כולל פריס שארל דה גול, לא צפויים לביטולי טיסות.

נמל פריס-אורלי ייפגע קשה במיוחד, כאשר רשות התעופה הורתה לבטל 30% מהטיסות כדי להגביל את ההפרעות ביום שני. בנמל התעופה בריטני'ס ברסט חברות התעופה התבקשו להפחית את טיסותיהן ב-50%.

השביתה עלולה גם לגרום לעיכובים בטיסות ממדינות אחרות המשתמשות במרחב האווירי של צרפת.

פקחי הטיסה מוחים על כללים חדשים המחייבים את העובדים לתת למנהליהם הודעה מוקדמת של 48 שעות, אם הם מתכננים להצטרף לפעולת שביתה. החוק נועד לצמצם את ההפרעות לנוסעים במהלך שביתה, אבל פקחי הטיסה טוענים שהחוק פוגע בזכותם לשבות.

בפריס-אורלי לעובדים יש סיבה נוספת לשביתה. באוקטובר הודיעה אייר פראנס, כי תפסיק להשתמש בנמל התעופה כמרכז פעילות הפנים שלה עד קיץ 2026 עקב ירידה במספר הנוסעים.

חברת התעופה תעביר את פעילותה לפריס-שארל דה גול, ועובדים רבים בפריס-אורלי חוששים לאבד את עבודתם.

גם באיסלנד צפויים השבוע שיבושים בטיסות וזאת בשל שביתת בקרי התנועה המקומיים, על השביתה פורסם אתמול בפספורטניוז והיא אמורה להתקיים גם ביום רביעי הקרוב ה-20/12/23

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: פריס-אורליפקחי טיסה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: