אא

איסלנד: שביתת בקרי התנועה האווירית השבוע תפגע ביותר מ-23,000 נוסעים

בשבוע שעבר 13,000 נוסעי איסלנדאייר הושפעו משביתת הבקרים ולפחות 23,000 נוסעים יושפעו משביתה נוספת שצפויה בימים שני ורביעי השבוע. בוגי נילס בוגסון, נשיא ומנכ"ל איסלנד אייר: "אנו עומדים בפני מצב חמור מאוד ודחוף שדורש פתרון מיידי״

שדה״ת של איסלנד. צילום: Shutteerstock שדה״ת של איסלנד. צילום: Shutteerstock

שביתת בקרי תנועה בשדה התעופה של איסלנד.

בימים שלישי וחמישי בשבוע שעבר בקרי התנועה האווירית באיסלנד קיימו שביתה שגרמה לשיבושים משמעותיים בלוח הטיסות של איסלנד אייר Icelandair. שביתות נוספות הוכרזו בנמל התעופה קפלוויק השבוע בימים שני ורביעי. שיבושי הבקרים יגרמו לשיבושים משמעותיים בלוח הטיסות של איסלנד אייר וזה ישפיע באופן ניכר על נוסעים הטסים השבוע.

בשבוע שעבר 13,000 נוסעי איסלנד אייר הושפעו מפעולות העבודה והשבוע איסלנד אייר מעריכה כי 23,000 נוסעים יושפעו כתוצאה משביתת הבקרים. איסלנדאייר מציינת כי היא תעשה מאמצים להביא את כל הנוסעים ליעד המיועד, אך במהלך חג המולד והשנה האזרחית החדשה יש סיכוי שהדבר לא יתאפשר עקב עומסי תנועה כבדים בתקופה זו של השנה.

השביתה תתקיים כאמור בימים שני ורביעי בין השעות 4:00-10:00 בבוקר, שהוא פרק הזמן שבו רוב הטיסות של איסלנד אייר מצפון אמריקה מגיעות לנמל התעופה קפלוויק ומרבית הטיסות לאירופה יוצאות. ״עיתוי הפעולות נבחר על ידי איגוד בקרי התנועה האיסלנדית כדי לגרום נזק לחברות התעופה האיסלנדיות, בעוד שחברות בינלאומיות אחרות שטסות אל נמל התעופה קפלוויק וממנו לא יושפעו באותה מידה.״

איסלנד אייר מעריכה כי בשל הגידול במספר הנוסעים בשבוע הבא בעונת חגי סוף השנה, השיבושים המשמעותיים יגרמו להשפעות פיננסיות שליליות על החברה. בחברת התעופה מעריכים כי העלות הכוללת של השביתה עשויה לגרום לה נזק של כ-5-7 מיליון דולר אם לא ימצא פתרון בהקדם האפשרי. ״איסלנד אייר תדרוש לקבל פיצוי מלא בשל ההשפעות הכספיות הצפויות של השביתות.

בוגי נילס בוגסון, נשיא ומנכ"ל איסלנד אייר: "אנו עומדים בפני מצב חמור מאוד ודחוף שדורש פתרון מיידי. איסלנד פגיעה במיוחד לשביתות כאלה כמדינה התלויה אך ורק בטיסות כדי לצאת מהמדינה ולהגיע אליה. השביתות כבר גרמו להשפעה כלכלית שלילית שתגדל באופן משמעותי ככל שנתקרב לעונת החגים. ההשפעה הגדולה ביותר היא על אלה שראויים לכך הכי פחות - אנשים שנוסעים לפגוש את משפחותיהם וחבריהם בתקופה חשובה זו של השנה. אנחנו כמובן נעשה כל שביכולתנו כדי להביא אנשים ליעדם לפני החגים, אבל אנחנו לא בטוחים שזה יתאפשר בתקופת הנסיעות הכבדה הזו. לכן חיוני שהפתרון יימצא בהקדם האפשרי".

כזכור, כפי שפורסם בפספורטניוז, גם בצרפת צפויה שביתה היום במספר נמלי תעופה מה שיגרום לביטולי ועיכוב של טיסות רבות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: איסלנד איירicelandair

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: