אא

"נעשה הכל כדי שיכנס משקיע לארקיע. יש מספר גורמים שמגלים בחברה עניין"

כך אומר אבי אדרי, יו"ר חברת תו"ת שבאמצעותה עובדי ארקיע מחזיקים בכ-30%, נוכח אי התקדמות בשיחות למיזוג עם ישראייר. עובדי החברה בוחנים מספר משקיעים ובמקביל, נבחנת שוב האפשרות לשלד בורסאי

מטוס ארקיע. צילום: ספיר פרץ מטוס ארקיע. צילום: ספיר פרץ

עובדי חברת ארקיע, המחזיקים בכ-30%, אומנם תומכים במהלך של מיזוג עם ישראייר, אך מבינים שבשלב זה אין התקדמות בשיחות בין הצדדים.

"נעשה הכל כדי שיכנס משקיע לארקיע כדי לקחת את החברה קדימה. יש מספר גורמים שמגלים בחברה עניין", כך אומר לפספורטניוז אבי אדרי, יו"ר דירקטוריון תו"ת, שבשל מעורבתו עובדי החברה הפכו דומיננטיים בסוגיית המיזוג/מכירת החברה. תו"ת היא החברה שבאמצעותה עובדי ארקיע מחזיקים בכ-30% מארקיע.

אדרי כיהן עד סוף שנת 2022 כיו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות והחליף באחרונה את עו"ד ירון זליכה בתפקיד יו"ד דירקטוריון תו"ת.

אדרי נחוש להוביל את החברה לשינוי. הדמויות המרכזיות בארקיע הם הבעלים אבי נקש, אבי חורמרו, נציג משפחת נקש ומנהל העסקים שלהם בישראל, וגדי טפר, יו"ר ומנכ"ל ארקיע. לכל אחת מהדמויות האמורות, השפעה גדולה בכל שינוי שהחברה מבצעת.

אבי אדרי. צילום: דוברות ההסתדרותאבי אדרי. צילום: דוברות ההסתדרות

אין זו פעם ראשונה שארקיע וישראייר חותרות למיזוג. בנובמבר 2020, לפני כשלוש שנים, משפחת נקש הציעה למזג את ישראייר וארקיע. גדי טפר, יו"ר ארקיע כתב באגרת לעובדי החברה, "קבוצת נקש הציעה הצעת מיזוג בין ארקיע לבין ישראייר. החברות יתמזגו לתוך חברה ציבורית קיימת או לחילופין לתוך חברה פרטית חדשה שתוקם לשם כך. הצעה זו נועדה להבטיח את שגשוגה של חברה ממוזגת והבעת אמון של קבוצת נקש בענף התעופה ובחברה שיחד תוכל להמריא לגבהים חדשים".

אולם, בסופו של דבר המיזוג לא צלח. רמי לוי רכש את ישראייר וארקיע ניסתה להתחבר עם שלד בורסאי אך המהלך כשל פעמיים. פעם אחרונה שניסתה להתמזג עם השלד הבורסאי של חברת טכנופלסט ונצ'רס בדצמבר 2022, זה היה לפי שווי של כ-130 מיליון שקל. בעבר ארקיע ניסתה להתמזג גם עם אל על, אך רשות התחרות לא אישרה את המיזוג. הרשות לא אישרה גם מיזוג בין אל על וישראייר. גורמים בסביבת ארקיע מנסים כעת למצוא שוב שלד בורסאי כדי להוציא את המהלך הזה לפועל מתוך הבנה שזהו המהלך הנכון מבחינת חברת התעופה. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ארקיעהאחים נקשאבי אדריגדי טפר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: