אא

קפריסין: ״המקומיים מגלים הרבה אמפתיה כלפי הישראלים״

למרות אזהרות המסע למדינות השכנות, החלק הטורקי וניסיון הפיגוע, קפריסין מסווגת כמדינה ללא כל סיכון ביטחוני עבור הישראלים - והיא צפויה להמשיך ולהיות יעד אהוב על הישראלים גם ביום שאחרי המלחמה: ״כבר אין כאן הפגנות פרו-פלסטיניות"

קפריסין (צילום: Shutterstock) קפריסין (צילום: Shutterstock)

לצד מדינות מזרח אירופה כמו אוסטריה והונגריה, גם קפריסין צפויה להיות אחד מהיעדים המועדפים על הישראלים ביום שאחרי המלחמה - וזה לא שלפני המלחמה פחות אהבנו את האי השכן, רק שעכשיו גם ניתנה פה החותמת הביטחונית.

שר החוץ אלי כהן הודיע גם כי יקיים התייעצויות ביטחוניות עם מקבילו הקפריסאי בניקוסיה, במסגרת חיזוק היחסים והחזית המדינית הבינלאומית נגד הטרור באירופה.

"התחושה הכללית היא שקפריסין ברובה פרו ישראלית, ועדיין בטוח לבקר בה גם היום - ויהיה גם אחרי המלחמה. רבים מהקפריסאים רואים דמיון בין אסון ה-7.10, לבין מה שקרה אצלם כשהטורקים כבשו את צפון קפריסין ב-1974", מספרת אורי אגיוף שמרבה לבקר באי ואף חזרה ממנו לאחרונה.

"המקומיים מגלים הרבה אמפתיה וחמלה כלפי הישראלים. אחרי 7 באוקטובר המתיחות עלתה כמו בכל מקום, אבל היום כבר הרבה יותר רגוע. היו שתי הפגנות פרו-פלסטניות בלרנקה, אבל הן לא היו גדולות ובחודש האחרון כבר אין הפגנות בכלל", היא אומרת.

פאפוס (צילום: פספורטניוז)פאפוס (צילום: פספורטניוז)

התקווה הגדולה היא שהמלחמה תסתיים בהקדם, ובטח לפני עונת האביב ותחילת ההתעוררות התיירותית של פסח וכמובן של הקיץ.

היעדים המובילים באי צפויים להיות, ממש כמו לפני המלחמה - אלה הסמוכים לנמלי התעופה – לרנקה ופאפוס מהם יש טיסות ישירות לישראל, ועם חזרת החברות הזרות לישראל, אנחנו צפויים לראות אצלנו שוב את ריינאייר פועלת בקו לפאפוס ואת וויז וטוס בקווים ללרנקה, כאמור - בנוסף לחברות הישראליות הפועלות בשני נמלי התעופה הבינלאומיים של קפריסין. עם זאת, גם לימסול, הנמצאת ממש במרכז האי על החוף הדרומי (כ-50 דקות נסיעה מלרנקה או מפאפוס) נחשבת ליעד נחשק.

לימסול (צילום: Shutterstock)לימסול (צילום: Shutterstock)

יש לציין כי בענף המלונאות חל שיפור דרמטי במוצר אותו מציעה קפריסין, ולצד מלונות העבר הפשוטים יחסית בדרגות מחיר נמוכות, קמו עם השנים מלונות רומנטיים למבוגרים בלבד, מלונות יוקרה מפוארים על קו החוף הארוך של האי וכאלה שגם מציעים חוויה קולינרית שבעבר הייתה נחלתה הבלעדית של יוון השכנה.

ההשקעה בתיירות בשיא

הממשל הקפריסאי הכריז החודש על השקעה משמעותית בתיירות בשנה הקרובה עם תקציב שיעמוד על 65.2 מיליון אירו בפיתוח הענף, הגבוה אי פעם. בהשוואה לשנים קודמות, ב-2019 הושקעו 47.8 מיליון, וב-2020 ב-52.8. בשנה החולפת עמד התקציב על 53.5 מיליון אירו.

נמל התעופה של לרנקה (צילום: Shutterstock)נמל התעופה של לרנקה (צילום: Shutterstock)

כ-50% מהתקציב יוקצה לקידום המוצר התיירותי הקפריסאי, אם בקמפיינים, ירידים ובתמריצים לעידוד עסקים. היתר ישמש לתמיכה במשכורות, עלויות תפעול והטבות לעובדים.

ישראל משמעותית מאוד עבור התיירות הקפריסאית. רק בשנה שעברה ביקרו כ-400 אלף איש באי השכן, מספר שני רק לתיירים הבריטיים הפוקדים את האי, ובהתאם גם חל זינוק במספר הטיסות שהגיעו לכמאה בשבוע בין נתב"ג לשני נמלי התעופה שם. בשנה האחרונה גם התבצעו מספר טיסות של איסתא בשיתוף ישראייר מנמל התעופה של חיפה ללרנקה ולפאפוס.

החופשה הבאה שלכם? (צילום: Shutterstock)החופשה הבאה שלכם? (צילום: Shutterstock)

בשנים האחרונות גם חברות הקרוזים הצטרפו לחגיגה ועגנו בלרנקה, אך החברות הבינלאומיות הודיעו לא מכבר על ביטולה של ישראל ממפת הקרוזים לשנה הקרובה, אז אלה ייאלצו להמתין ככל הנראה ל-2025.

בשורה התחתונה, החופשה הנוחה (כ-40 דקות טיסה, לרוב זולה), תחושת הביטחון המוגברת למרות הסביבה והביטולים הצפויים של חופשות לטורקיה בשל המלחמה, עשויים אפילו להביא ב-2024 לשיא במספר התיירים המבקרים בקפריסין.

עוד על קפריסין במדור פספורט

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קפריסיןלרנקהפאפוסלימסול

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: