אא

צפו בתיעוד החריג: התפרצות הר הגעש באיסלנד הלילה

לאחר שהוכרז במהלך חודש נובמבר על מצב חירום שהוביל להתפנותם של כ-4,000 תושבים, הלילה (ג׳) התפרץ הר הגעש בקרבת העיר רייקיאוויק שבדרום מערב איסלנד. נכון לעכשיו, נמל התעופה הבינלאומי קפלוויק נותר פתוח, אך נרשמו עיכובים בהגעות וביציאות. צפו בתיעודים מרגעי ההתפרצות

הר הגעש באיסלנד. צילום: shutterstock הר הגעש באיסלנד. צילום: shutterstock

החשש האיסלנדי התממש: הר הגעש ברייקיאוויק התפרץ הלילה (ג׳).

לאחר ההכרזה בחודש שעבר על מצב חירום והתפנותם של כ-4,000 תושבים, הלילה התרחשה התפרצות געשית בקרבת רייקיאוויק שבדרום מערב איסלנד.

ההתפרצות הפכה את השמיים לכתומים והעלתה חששות בקרב התושבים והמדענים, וגרמה למערכת ההגנה האזרחית של המדינה להיות במצב כוננות גבוה.

במשך שבועות, פעילות רעידת אדמה אינטנסיבית, כולל אלפי רעידות אדמה קטנות התרחשו באיזור והובילו לפינוי עיירת גרינדאוויק. משרד המטאורולוגיה האיסלנדי עקב אחר המצב בקפידה, במיוחד לאור ההיסטוריה הגעשית של אזור זה.

למרות המתח הגבוה, נמל התעופה הבינלאומי קפלוויק נשאר פתוח, אך נרשמו עיכובים בהגעות וביציאות. האזור ידוע כמקום עם פוטנציאל גבוה להתפרצויות געשיות, ואיסלנד ממוקמת מעל לנקודה חמה געשית בצפון האטלנטי, עם ממוצע של התפרצות געשית כל ארבע עד חמש שנים.

ההתפרצות הנוכחית בחצי האי רייקיאנס מדגימה את הפוטנציאל המשתנה והמרתק של פני השטח באיסלנד ומשמשת כמקור למחקר מדעי חשוב. תושבים ומבקרים באזור מתבקשים לשמור על זהירות ולהישמע להנחיות הבטיחות של הרשויות.​​​​

לפי איגוד הטייסים הישראלי, התפרצות הר הגעש מעמידה את התעופה הבינלאומית במצב של היכון.

נכון לעכשיו, נמל התעופה הבינלאומי קפלוויק נותר פתוח, אך נרשמו עיכובים בהגעות וביציאות.

קרדיט צילום: Shutterstock

קרדיט צילום: Shutterstock

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: איסלנדהר געש

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: