אא

זו יצרנית הרכב הסינית הראשונה שפותחת מפעל באירופה

מותג BYD פותח מפעל ראשון בהונגריה, שייצר כ-100 אלף רכבים בשנה הראשונה. המפעל יקדם את הכלכלה המקומית, יספק מקומות תעסוקה ויחזק את הקשר של המעצמה הסינית לאיחוד האירופי

BYD דולפין. צילום: יצרן BYD דולפין. צילום: יצרן

חברת BYD היא יצרנית הרכב הסינית הראשונה שמקימה מפעל באירופה.

המפעל יוקם בהונגריה, מדינה שמשרד החוץ הסיני מטפח בשנים האחרונות. רק לפני חצי שנה שר החוץ והמסחר הסיני פיטר שייארטו הכריז כי חברות ענק סיניות ישקיעו 3 מיליארד יורו בכלכלה ההונגרית. מטרת הסינים היא לחזק את מעמדה של הונגריה באיחוד, ומעבר לכך - לחזק את מעמדה של סין ולטפח את קשרי המסחר.

המפעל יאפשר למותג BYD לייצר רכבים בתקינה אירופאית ולשנע אותם בקלות ברחבי היבשת. תחילה, ייוצרו במפעל כ-100 אלף רכבים בשנה. המפעל יספק אלפי מקומות עבודה למקומיים, ויחזק את הכלכלה האזורית.

BYD אטו 3. צילום: יצרןBYD אטו 3. צילום: יצרן

נכון לעכשיו, ישראל מובילה בטבלת מכירות BYD ברחבי אירופה, עם מעל ל-15 אלף מסירות בשנה האחרונה - לעומת 13 אלף באירופה כולה.

כרגע מיובאים לישראל 4 מדגמי המותג: BYD ATTO 3, BYD HAN, BYD TANG ו-BYD DOLPHIN. במהלך השנה יושקו בעולם עוד שלושה דגמים חדשים, וביניהם ככל הנראה יהיה גם אריה הים שנחשף לאחרונה.

מה ההשפעה של המפעל ההונגרי על ישראל? כרגע אין עוד מידע על אספקת רכבי BYD ישירות מאירופה, ומהיבואנית לא נמסר דבר בנושא. אך ממה שאנו רואים בשוק הרכב, קיים סיכוי שזה יקרה. וזה אפילו יאפשר הוזלה של 7% במכס, לעומת ייבוא רכבים מסין.

לחדשות נוספות מהארץ והעולם:
מדור הרכב של פספורטניוז

BYD SEA LION. צילום: BYDBYD SEA LION. צילום: BYD

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רכבים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: