אא

"קפה עם ישראל חי" ולא "קפה טורקי"? מתנה ל-BDS. דעה

כמה אנחנו זועמים (ובצדק) על החרמת מוצרים מישראל והסתרת המותגים המקומיים. אבל האם מישהו חשב על משמעות טשטוש המילה "טורקי" מהקפה של עלית? גם אם מדובר במהלך זמני - הוא עלול להתהפך עלינו בחזרה ולשחק לידי ה-BDS. טור דעה

המהדורה המיוחדת של "קפה טורקי" - "עם ישראל חי" (צילום: באדיבות שטראוס-עלית) המהדורה המיוחדת של "קפה טורקי" - "עם ישראל חי" (צילום: באדיבות שטראוס-עלית)

בקול תרועה רמה הודיעה "שטראוס-עלית" על סוג של שינוי זמני לשם מותג הקפה הטורקי הפופולרי ל"עם ישראל חי" ו"אין לי ארץ אחרת". בהודעה לתקשורת סיפר מנכ"ל שטראוס קפה על "רעש ברשתות החברתיות" סביב השם "קפה טורקי". "רצינו להבהיר שאין קשר בין קפה טורקי לטורקיה, לא מגיע שום קפה מטורקיה", אמר למרות שספק אם מישהו מהרוכשים של המוצר ב-60 שנות קיומו חשב כך.

"רצינו להרים את המורל", המשיך המנכ"ל ואף הזכיר את הלוחמים בעזה ששותים את הקפה הפופולרי. "אמרנו שניקח משפטים שיחליפו את שם ויראו כמה המוצר שורשי ישראלי", אמר והוסיף כי גם המהדורה ה"טורקית" תמשיך להישאר על המדפים.

אז יכול להיות. לא נתקלתי בשום שיח ברשתות סביב המותג "קפה טורקי", אבל באמת שלא אופתע אם היה כזה לאור הקיטוב, ההקצנה, ההסתה וחוסר החשיבה ברשתות החברתיות. אבל האם זו סיבה עבור חברת ענק כשטראוס-עלית לנקוט במהלך שכזה? 

נכון, לטווח הקצר, שינוי השם יקנה את לבם של הרוכשים וכמובן שכולנו נשמח לראות "עם ישראל חי" על שקית הקפה. אבל האם מישהו בחברת הענק עצר רגע וחשב על משמעות המהלך בעולם?

נגמרו לנו הצרות?

בימים שבהם אנחנו וזועמים בצדק על הסרת שמה של ישראל ממוצרים, על חרמות וסימון מוצרים (ולא רק מההתנחלויות) ובכלל על פעילויות אנטי-ישראליות בעולם המסחר - האם באמת זה מה שאנחנו צריכים? נגמרו לנו הצרות? הרי אם כל מדינה בעולם היתה נוקטת במהלך דומה כלפי מותג שהיה כולל את המילה "ישראלי" בשמו, והיו מסירים את שם המדינה, היינו זועקים "!BDS". אני רק יכול לדמיין כיצד תיראה ידיעה, או אפילו רק כותרת, על המהלך בתקשורת הבינלאומית.

אריזת הקפה הישנה. כאילו נגמרו לנו הצרות (צילום: שטראוס עלית)אריזת הקפה הישנה. כאילו נגמרו לנו הצרות (צילום: שטראוס עלית)

סביר להניח אפילו, שבימים הקרובים נראה כותרות שכאלה בכלי התקשורת שפחות אוהבים לפרגן לנו, לרבות מתחילת המלחמה, וכולנו נתפלא איך זה למעשה משחק לידי אותם מחרימי ישראל שיגידו "רואים? הנה - גם ישראל מחרימה". את השורה על הקפה ש"עדיין אפשר יהיה למצוא במיתוגו הקודם", הם לבטח ישכחו.

בשורה התחתונה, יכול להיות שתיווצר פה סערה גדולה הרבה יותר מכזו בכוס קפה - סערה דיפלומטית של ממש. ובימים שבהם באמת שלא חסרות לנו צרות, חבל להוסיף פוטנציאל לעוד גיזרה בעייתית, כזו שלא תשרת אותנו לא בזמן ולא אחרי המלחמה.

בשביל שטראוס-עלית, חברת ענק שצריך לציין כי פועלת בישראל וברחבי העולם - אולי מדובר במהלך מוצלח מול הקהל בארץ.

בשביל כולנו, מדובר בפוטנציאל לאסון תדמיתי שעלול להתהפך עלינו.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: טורקיהקפה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: