אא

בשל החלטת האוצר: המדינה עלולה להפסיד מיליוני שקלים מאי מכירת מניות אל על

פספוס של המדינה: בהמלצת האוצר, הממשלה האריכה בשנה את מועד מכירת מניות חברת התעופה בהן היא מחזיקה במקום למכור כשמניית אל על זינקה בבורסה. בינתיים, מתחילת השבוע המנייה ירדה בכ-10%

משרד האוצר בירושלים. צילום: ספיר פרץ משרד האוצר בירושלים. צילום: ספיר פרץ

בישיבתה השבועית ביום א' האחרון, הממשלה האריכה בשנה את מועד מכירת מניות חברת אל על בהן המדינה עדיין מחזיקה.

המדינה התחייבה למכור את כלל המניות בהן היא מחזיקה בחברת התעופה עד ליום 16 בדצמבר 2023, זאת על פי הסכם רכישת המניות שהושג במסגרת כוונת המדינה לסייע לאל על להתמודד עם משבר הקורונה החולף.

לפי שעה, לא ברור מדוע באגף החשב הכללי באוצר התעקשו על הארכת מועד זה ולא מכרו את המניות בשבוע החולף, כשמניית אל על זינקה בבורסה לניירות ערך בת"א - מהלך שעלול בסופו של דבר להסב למדינה הפסד של מיליוני שקלים נוכח אי מכירת המניות. 

כזכור, המדינה רכשה בחודש ספטמבר 2020 מניות אל על בסך של כ-116 מיליון שקל, כאמור על מנת לסייע לה להתמודד עם משבר הקורונה. כיום המדינה עדיין מחזיקה 4.83% ממניות אל על והיא איננה בעלת עניין בחברת התעופה.

אל על. צילום: עידו וכטלאל על. צילום: עידו וכטל
בהצעה לשרי הממשלה להארכת מועד מכירת המניות עד ליום 16 בדצמבר 2024 נכתב: "מלחמת 'חרבות ברזל' הובילה לצמצום ניכר בפעילות החברה וירידה בהכנסות ולקשיים כלכליים ותזרימיים. בשלב זה, כל עוד המלחמה נמשכת והמשק טרם חזר לפעילות רגילה, מכירת יתרת המניות יובילו להפסד ניכר למדינה, ועל כן מוצע להאריך את המועד למכירת המניות ב-12 חודשים נוספים".

מניית אל על רשמה באוקטובר ירידה של 20.70% בגלל המלחמה. בנובמבר רשמה ירידה של 3.30% ושווי של 703.497 מיליון שקל. במהלך דצמבר, עד יום חמישי החולף, אל על התאוששה ורשמה זינוק של 32.50%. מתחילת 2023 ועד יום ה' האחרון, החברה רשמה עלייה בסך של 43.40%  ושווי של 932.266 מיליון שקל. אולם, מתחילת השבוע החולף מניית אל על רשמה ירידה מצטברת של כ-10% ורק אתמול (ג') רשמה ירידה של 5.5%. שוויה ירד כמעט בכ-100 מיליון שקל לסך של כ-838 מיליון שקל. מתחילת השנה עלתה ב-28.90%.

בחודש יולי האחרון, כשמניית אל על עלתה בכ-70%, המדינה אומנם מכרה 4.9% מהמניות שהחזיקה, אך נוכח המלחמה המתמשכת וחוסר הוודאות לאן מועדות פנינו ולאחר שמניית החברה רשמה התאוששות יפה במהלך דצמבר, לא ברור מדוע באוצר התעקשו על הארכה ומדוע אמרו לשרי הממשלה שמכירת מניית החברה תוביל להפסד ניכר, זאת בזמן שניתן היה למכור כשהמניה רשמה עלייה בשבוע החולף.

על אף פניות חוזרות ונשנות מתחילת השבוע, החשב הכללי במשרד האוצר לא התקבלה תגובה לשאלות פספורטניוז בנושא.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אל עלמשרד האוצר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: