אא

חברות התעופה שחוזרות לישראל (ואלה שעדיין לא): כך תדעו אם זה באמת קורה

עם תחילת חזרת הטיסות לארץ, חשוב לשים לב שגם כאשר קיימות טיסות במערכות ההזמנה, באתרי חברות התעופה ובסוכנויות האינטרנטיות, אין בכך כדי להעיד על קיומן של הטיסות. אז כיצד נדע מי באמת חוזרת לטוס?

כולנו רוצים לראות את חברות התעופה הבינלאומיות חוזרות ומשרתות אותנו מנתב"ג ולנתב"ג כמו בימים שלפני המלחמה. הערב (רביעי) חברה נוספת מודיעה על חזרתה.

אבל בעקבות הודעות רשמיות על חזרתן של מספר מועט של חברות החל מתחילת ינואר 2024, חל בלבול רב בציבור המבקשים לטוס סביב זהות החברות שחוזרות אלינו, ואלה שעדיין רחוקות מלעשות זאת.

וכך, צרכנים רבים בדקו ומצאו טיסות בחברות שונות, שלכאורה מתקיימות, אך איש לא מבטיח שייצאו לפועל. העובדה שהטיסות קיימות במערכות ההזמנה, באתרי חברות התעופה ובעיקר בסוכנויות האינטרנטיות הבינלאומיות, אין בה כדי להעיד על קיומן של הטיסות. יתרה מכך, באופן כמעט הזוי לצד פרסום תאריכי טיסות בחלק מחברות התעופה, מופיעה הודעה מיוחדת (לרוב בעמוד הבית) כי החברה לא טסה באותם תאריכים לישראל בשל המצב הביטחוני.

אין טיסה, אין אזהרה

וכך למשל, מצאנו באתר וויזאייר טיסות מישראל לוינה בחודש פברואר במחירים זולים במיוחד (כ-300 שקל לטיסת הלוך ושוב) וללא כל אזהרה במהלך ההזמנה, שהחברה כעת לא טסה כלל לישראל וגם לא פרסמה מועד חזרה משוער.

מתוך אתר WIZZAIRמתוך אתר WIZZAIR

אצל מתחרתה של וויזאייר, ריינאייר, ההודעה על ביטול הטיסות לתל אביב אמנם מופיעה בראש האתר (נכון להיום עד 8 בינואר 2024), אבל במקביל מערכת ההזמנות מציגה טיסות לבודפשט בין 30 בדצמבר לבין 2 בינואר, כן - בתוך מועד ביטול הטיסות של החברה. יש לציין ביושר כי כאשר מנסים להזמין כרטיסים לטיסות אלה המערכת לא מאפשרת לעשות זאת.

ובכל זאת, למרות הביטול של ריינאייר עד 8 בינואר, לאור המלחמה, ההודעות ממערכת הביטחון והניסיון של כולנו כבר מחודש אוקטובר, בסבירות גבוהה ריינאייר לא ישובו לארץ ב-8 בינואר ויאריכו את השעיית הטיסות.

עם זאת, טיסות לחודש פברואר כבר תוכלו "להזמין" באתר, ואף לשלם עליהן, רק שאף אחד לא מבטיח לכם שהן ייצאו לפועל.

גם באיזיג'ט, שאיננה טסה לישראל כיום, המצב דומה וניתן להזמין טיסות לשלל יעדים החל מ-1 בפברואר 2024, רק שכאמור ממש לא בטוח שהטיסות ייצאו לפועל.

אתר ריינאייראתר ריינאייר

המקרים הללו מתקיימים לא רק בחברות הלואוקוסט. גם בבריטיש איירווייז תוכלו להזמין טיסה ללונדון החל מ-1 בפברואר, ובאייר פראנס ו-KLM (חברה משולבת הפועלת על אותה מערכת הזמנות) תוכלו להזמין טיסות החל מ-1 במרץ. אף אחת מהן, לא בטוח שתצא לפועל.

חזרו - וחזרו בהן

גם חברות התעופה מארצות הברית שטסות לישראל, כולן ללא יוצאת מן הכלל, בוחנות אמנם את החזרה לארץ אך לא אחת מהן הודיעה רשמית על תאריך סופי לחזרת הטיסות לישראל ובינתיים רק מאריכות פעם אחר פעם את השעיית הטיסות.

לכן, חשוב לשים לב כי גם חברות תעופה שמודיעות על הארכת מועד ביטול טיסותיהן עד תאריך מסויים - אין בכך כדי להסיק שלאחר אותו תאריך הן יחזרו לטוס.

כמובן שהסיבה לפתיחת המכירה, גם אם היא לא בטוחה, היא כוונתן ותקוותן גם של החברות הזרות לשוב לארץ. הרי כל יום בו הן לא טסות הוא הפסד כספי משמעותי עבורן. אבל בשורה התחתונה, אתם אלה שעלולים להפסיד יותר אם תזמינו טיסה שבסוף לא תתקיים, וזאת למרות רוב מוחלט של לקוחות שקיבלו את כספם בחזרה אחרי טיסות שבוטלו על ידי החברות בשל המלחמה.

איך אפשר לדעת שהטיסה תצא לפועל?

היחידים שיכולים לאשר כי חברות תעופה ישובו לטוס לנתב"ג ומנתב"ג הן חברות התעופה בעצמן, והן לא רבות.

אז אלו חברות אישרו עד עתה כי יחזרו לטוס לארץ?

הערב (רביעי) חברת התעופה היוונית אג'יאן (Aegean) מאשרת כי תחזור לפעול בקו אתונה - תל אביב החל מ-11 בינואר.

קבוצת לופטהנזה (SWISS, אוסטריאן ולופטהנזה) ישובו ב-8 בינואר, עוד לפני כן ב-1 בינואר תשוב חברת TAROM לטוס לבוקרשט ואייר אירופה הודיעה שתשוב ב-1 בפברואר.

לצדן כמובן נמצאות החברות הישראליות אל על, ישראייר וארקיע שלא עצרו את פעילותן לאורך כל המלחמה והחברות הזרות שפועלות כבר היום בנתב"ג וממשיכות להפעיל את טיסותיהן - אתיופיאן איירליינס, אתיחאד איירווייס, פליי דובאי, היי סקיי, אזימוט, היינאן איירליינס, אוזבקיסטן אייר וחברת רד ווינגס.

הפרסומים בעולם לגבי ערבויות מדינה שהוגשו על מנת להחזיר את הטיסות לישראל, כמו לדוגמה במקרה של אייר סיישל, אין בהם כדי ללמד על חזרת הטיסות לארץ.

אז מה עושים?

קונים כרטיסים אך ורק בחברות תעופה ישראליות, בחברות זרות שבוודאות טסות לארץ, או אצל כאלה שהבטיחו ואישרו את חזרתן.

עדכונים שוטפים על חברות התעופה שטסות לישראל אפשר למצוא מדי יום בפספורטניוז.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: לופטהנזהביטול טיסותטארוםמלחמה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: