"שילוב כוחות בין ישראייר לארקיע יעשה טוב לשתי החברות"
מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס אמר את הדברים במהלך שיחה עם משקיעים. עוד סיפר על מהלכי החברה: "ממשיכים במשא ומתן לרכישת חברת סמארט ווינגס, נעשו התאמות עקב המלחמה"
"אין מקום לשלוש חברות תעופה בישראל נוכח המשבר הזה, שילוב כוחות לקראת השנה הבאה יעשה טוב לשתי החברות". כך אומר מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס, בעדכון למשקיעים בחברה.
לדבריו, מיזוג ישראייר וארקיע יביא "לסינרגיה, שתכלול איחוד של צי המטוסים (ארקיע עם שני ציי אמברייר וצי איירבוס), נוכל להקטין הוצאות, ליהנות משיתופי פעולה, סלוטים, תמיכה טובה יותר של מערך אבטחת התעופה הישראלית".
עוד ציין סירקיס כי "התקיימו שיחות בין בעלי ארקיע לבעלי השליטה בישראייר, אך לפי שעה אין משא ומתן. הוצאנו הודעה לבורסה שאין מה לחדש. קראנו שיש חילופים בצמרת הנהלת ארקיע שנערכת לעונה".
באשר לרכישה האפשרית של חברת סמארט ווינג הצ'כית, סירקיס סיפר כי "ישראייר ממשיכה במשא ומתן, יש לנו אפשרות לעשות זאת עד סוף חודש פברואר על פי לוח הזמנים".
באשר לנתח השוק של ישראייר אמר סירקיס: "היעד להגיע לנתח של 10% בדצמבר, זה יזכה אותנו בהנחה של 5% על ההוצאות שלנו".
התאמות בשל המלחמה
באשר למלחמה המתמשכת התייחס מנכ"ל ישראייר לצעדי החברה: "מי שישן על הרצפה לא יכול ליפול מהמיטה, חשוב לבצע התאמות אמיתיות של הוצאות ולא דחיות. חשוב גם לא לשפוך את התינוק עם המים לכן לא הוצאנו אנשים לחל"ת, לא פגענו בפעילות החברה".
לדבריו, "למרות שמחצית מטייסי החברה במילואים החברה לא נפגעה כי הצעד שעשתה הורדת סבב טיסה ממוצע מ-5.9 שעות לסבב ל-4.6 שעות לסבב, לאור בחירת יעדים יותר קרובים. "באמצעות השינוי הזה, צמד טייסים יכול לעשות סבב של שתי טיסות. אנחנו גם חוסכים בעלויות של דלק והוצאות תפעוליות על ידי הקטנת שעות הטיסה".
לקראת סיום השיחה בה הציג סירקיס את כל הצעדים בהם נקטה החברה ומה היא מתכננת לעשות הודה למשקיעים, וציין כי "המנייה עלתה יפה מאוד השנה".