אא

בשל חשש לליקוי במערכת ההיגוי: בואינג קוראת לחברות לבצע בדיקה ממוקדת במטוסי ה-737 MAX

ה-FAA האמריקאי עוקב מקרוב אחר בדיקות של מטוסי בואינג 737 MAX, לאחר ״שמפעיל בינלאומי גילה בורג ללא אום בעת ביצוע תחזוקה שוטפת במנגנון מצמד בקרת ההגה ולאחר שנתגלה מטוס נוסף שנמסר עם אום שלא הודק כראוי״

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

בעקבות דיווח של חברת תעופה המפעילה מטוס מסוג בואינג 737 MAX כי גילתה בעת בדיקה שגרתית אום חסר במערכת ההיגוי של אחד ממטוסיה, בחברת בואינג קוראים לחברות לבצע בדיקות ממוקדות באותם מטוסים.

בשל הדיווח ה-FAA, מנהל הבטיחות התעופתי האמריקאי (Federal Aviation Administration) עוקב מקרוב אחר בדיקות ממוקדות של מטוסי בואינג 737 MAX כדי לחפש בורג רופף אפשרי במערכת בקרת ההגה.

בהתייעצות עם ה-FAA, בואינג פרסמה הודעה הקוראת למפעילים של מטוסים ״חד-מעברים חדשים״ לבדוק מוטות חיבור ספציפיים השולטים בתנועת ההגה עבור חומרה רופפת אפשרית.״

"ה-FAA ימשיך בקשר עם בואינג וחברות התעופה בזמן שהבדיקות מתקיימות ומבקש מחברות התעופה לעבוד באמצעות מערכות ניהול הבטיחות המאושרות שלהן כדי לזהות אם אכן חומרה רופפת זוהתה בעבר ולספק לסוכנות פרטים באיזו מהירות ניתן להשלים את הבדיקות הללו". נמסר על ידי ארגון הבטיחות העולמי.

עוד מוסיפים במנהל התעופה הפדרלי כי הם ישקלו פעולה נוספת בהתבסס על כל גילוי נוסף של חומרה רופפת או חסרה.

כאמור, על פי הודעת ה-FAA, בואינג המליצה על הבדיקות לאחר ״שמפעיל בינלאומי גילה בורג חסר אום בעת ביצוע תחזוקה שוטפת במנגנון מצמד בקרת ההגה. החברה גילתה מטוס נוסף שנמסר עם אום שלא הודק כראוי.״

נזכיר כי מטוסי הבואינג 737 MAX היו מקורקעים בעולם במשך כמעט שנתיים בעקבות שתי התרסקויות של מטוסי ה737-MAX אשר התרסקו וגרמו למותם של מאות נוסעים ואנשי צוות. 

בעקבות התאונות בואינג שילמה קנס של 200 מיליון דולר על הטעיית הציבור בנוגע לבטיחות מטוס ה-737 MAX שלה, שהתרסק פעמיים וגרם למותם של 346 אנשים ב-2018 וב-2019. כידוע, שתי ההתרסקויות הטרגיות הובילו לקרקוע של המטוס ברחבי העולם במשך כ-20 חודשים, אחד הקרקועים הארוכים בתולדות התעופה העולמית.

עוד נזכיר כי בואינג מתכננת להגיע לייצור שיא של מטוסי ה-737 MAX עד לקצב של מסירת 57 מטוסים לחודש עד חודש יולי 2025. זאת כיוון שהיא שואפת להחזיר לעצמה נתח שוק, שאבד עקב התאונות הקטלניות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בואינגMAX 737

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: