אא

"מפונים חוששים מעובדים ירדנים שמועסקים במלונות. נפלנו על הראש? לא למדנו כלום מה-7 באוקטובר?"

כך ח"כ סימון דוידסון בדיון המתקיים בשעה זו בוועדת הכלכלה של הכנסת בסוגיית המחסור בכ"א בתיירות, בתעשייה ובחקלאות. אמה של החטופה רומי גונן: "החזרת החטופים קשורה באופן ישיר לכלכלת מדינת ישראל". חי מהוועדה

צילום מתוך דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת צילום מתוך דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת

בשעה זו מתקיים בוועדת הכלכלה של הכנסת דיון בנושא מחסור בכוח אדם בתיירות, בתעשייה ובחקלאות.

בדיון זה התייחס ח"כ סימון דוידסון (יש עתיד) לסוגיית העובדים הירדנים שנקלטו לעבודה במלונות באילת בהם שוהים בימים אלה מפונים רבים. "תתארו לכם שלבית מלון עם מפונים מגיעים עובדים ירדנים. נותנים להם לעבוד. נפלנו על הראש? כאילו לא למדנו כלום ושום דבר מה-7 באוקטובר? אין דבר כזה יותר להעסיק עובדים פלסטינאים. זה דבר שצריך להיפסק. אפשר להביא עובדים ממדינות אחרות".

ח"כ ששון גואטה (ליכוד) שהצטרף לדבריו של ח"כ דוידסון אמר, "יש פה אירוע מאוד גדול עוד לפני ה-7 באוקטבור. קיימת בעיה גדולה מאוד של מחסור בכוח אדם בתיירות, בתעשייה ובחקלאות. חייבים להביא עובדים זרים. באילת יש עובדים ירדנים ואנשים חוששים מהם. צריך לשחרר למלונות עובדים זרים. חייבים להניע את הגלגל בתחום התיירות, כמו גם בתעשייה ובחקלאות. אגב, ענף נוסף שיש בו מחזור גם בנהגי משאיות. משאיות עומדות ואין מי שינהג".

באחרונה היה זה מנכ"ל רשת מלונות ישרוטל, ליאור רביב שאמר בראיון לפספורטניוז כי "להסתמך רק על עובדים ירדנים זו טעות אסטרטגית מבחינת אילת. שנים אני צועק שאסור להתמכר לזה. צריך להביא גם עובדים מהפיליפינים".

בדיון בוועדה הכלכלה דיברה גם מירב לשם גונן, אמה של רומי גונן, שנחטפה לעזה. וכך אמרה בדיון, "כוח האדם תלוי גם ביכולת שלנו להקנות ביטחון. יש לי הערכה רבה לוועדה הזאת ואני מבקשת מכם תחשבו איך אנחנו מקדמים הבאת חטופים במטרה לשחרר את הכלכלה ולצמצם את הנזקים שנגרמים לה עכשיו. הייתי מצפה שבוועדות השונות של הכנסת תהיה לפחות תמונה אחת שתזכיר את החטופים כי השיבה שלהם קשורה באופן ישיר לכלכלת מדינת ישראל. בעיקר אני מקווה שברגע שאצא מכאן לא תשכחו את החטופים".

מירב לשם גונן, אמה של החטופה רומי גונןמירב לשם גונן, אמה של החטופה רומי גונן

ח"כ ולדימיר בליאק שדיבר אף הוא בוועדה אמר, "אני רוצה להזכיר לכולם שיש מספר מטרות למלחמה אבל חשובה מכולן - להחזיר את החטופים כולם, עד האחרון, כי אנחנו שומעים את העדויות ואין להם זמן. לגבי המענק הכלכלי, אני מסכים לחלוטין, אין השלכות רוחב, יש קבוצה מאוד מוגדרת, החוק הרלוונטי לא נידון כאן, אלא בוועדת העבודה והרווחה, אבל אנחנו יכולים לאחד כוחות ולקדם את זה. אין פה משהו מורכב, יש להתכנס לסגור את כל הלקונות והפינות ולסגור את זה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: עובדים זרים למלונותעובדים ירדנים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: