אא

"להסתמך רק על עובדים ירדנים זו טעות אסטרטגית מבחינת אילת"

מנכ"ל רשת מלונות ישרוטל על התלות של מלונות העיר בעובדים מירדן שמספרם צנח עקב המלחמה: "שנים אני צועק שאסור להתמכר לזה. צריך להביא גם עובדים מהפיליפינים"

עובדים זרים במלונאות. צילום: shutterstock עובדים זרים במלונאות. צילום: shutterstock

"שנים אני צועק שזו טעות להסתמך רק על עובדים ירדנים. זו טעות אסטרטגית מבחינת העיר אילת. זה היה ברור שיום אחד נקבל סטירה בגלל זה. חייבים להביא לאילת עובדים פיליפינים כדי לאזן. צריך לפעול לכך אחרת נמצא את עצמנו בבעיה". כך אומר לפספורטניוז מנכ"ל רשת מלונות ישרוטל, ליאור רביב.

עיר הנופש הדרומית, שהפכה מפרוץ המלחמה לעיר המאכלסת במלונותיה בעיקר מפונים, הסתמכה לפני "חרבות ברזל" על כוח אדם ירדני. הוקצו לה כ-2,500 עובדים ירדנים מתוכם הועסקו בפועל כ-2,200-2,300 עובדים.

צילום: 123rfצילום: 123rf
כעת, בשל המלחמה, מספר העובדים הירדנים צנח. חלקם לא מגיעים לעבודה בגלל המצב הביטחוני וחלקם עקב התפוסה הנמוכה במלונות (חלק קטן מהמלונות בעיר בכלל סגורים). יש לציין כי מספר לא גדול מקרב העובדים הירדנים נפסל ע"י גורמי ביטחון בירדן או גורמי ביטחון בישראל שעוקבים אחר הרשתות החברתיות וכשמגלים מעורבות של עובדים המפרסמים ברשתות אמירה כזאת או אחרת נגד ישראל, הנושא נבדק ומי שנמצא ככזה, היתר העבודה בישראל נשלל ממנו. לפי שעה, מספר הנפסלים קטן.

בתוך כך נזכיר שסוגיית כוח האדם בעיר אילת דוברה גם בדו"ח מבקר המדינה משנת 2021: "מקורות התעסוקה בעיר מוגבלים וענף התיירות הוא העיקרי שבהם. כ-90% מהמשרות בעיר קשורות במישרין או בעקיפין לענף התיירות, ובענף בתי המלון לבדו מועסקים כרבע מכלל העובדים בעיר. קושי תעסוקתי זה מוחרף בשל ריחוקה הגיאוגרפי של העיר מערים גדולות אחרות בישראל שהיו עשויות לפתוח אפשרויות תעסוקה נוספות לתושביה. יותר מרבע מהכנסות עיריית אילת מארנונה מקורן בארנונה מבתי המלון".

טעות אסטרטגית. ליאור רביב, מנכל רשת ישרוטל. צילום: ספיר פרץטעות אסטרטגית. ליאור רביב, מנכל רשת ישרוטל. צילום: ספיר פרץ

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אילתישרוטל

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: