אא

"כ-350 פלסטינאים מיו"ש מועסקים במלונות. אנחנו לא לוקחים על זה אחריות"

כך זעק מיכאל יצחקוב, ראש מטה שר התיירות בדיון סוער המתקיים בשעה זו בוועדת הכלכלה של הכנסת בנושא מחסור בכ"א בענף התיירות. "לא מעניין אותי איזה איש ביטחון אישר אותם. אנחנו לא לוקחים אחריות על זה". חי מהוועדה

ראש מטה שר התיירות. צילום מתוך הדיון בוועדת הכלכלה ראש מטה שר התיירות. צילום מתוך הדיון בוועדת הכלכלה

בדיון סוער המתקיים בשעה זו בוועדת הכלכלה של הכנסת בנושא מחסור בכוח אדם בענפי התיירות, התעשייה והחקלאות, דיבר גם ראש מטה שר התיירות, מיכאל יצחקוב.

"לפני המלחמה, ב-6 באוקטובר, היו חסרים 3,900 עובדים במלונאות, בעיקר חדרנות וניקיון. זה יפה שמשרד האוצר אומר לנו להעסיק ישראלים אבל ישראלים לא רוצים לעבוד בעבודות האלה", אמר יצחקוב.

לדבריו, "כרגע יש למלונאות הקצאה ל-2,500 עובדים ירדנים. בפועל נכנסים בין אלף ל-1,100 ירדנים. הסיבה לפער בין ההקצאה לבין מספר הנכנסים נעוצה במצב הביטחוני וסיבות נוספות. במקביל, יש גם 300-350 עובדים פלסטינים מיהודה ושומרון. מלון זה לא שדה. להכניס, עם כל הכבוד, עובדים פלסטינאים למלונות זאת בעיה ולא מעניין אותי איזה איש ביטחון אישר אותם. אנחנו לא לוקחים אחריות על זה. אנחנו מבקשים להחליף פלסטינים בעובדים זרים. לא עם ירדנים. אושרו עד כה 650 עובדים פלסטיניאים מתוכם מגיעים כאמור 300-350 עובדים מיהודה ושומרון. יש הקצאה גם של 2,000 עובדים פיליפינים ובפועל כמחציתם כאן. אנחנו מבקשים ליצור תמהיל מאוזן. להביא לאילת כאלף עובדים זרים לצד הירדנים. רוצים במיידי הקצאה של 2,500 עובדים זרים".

אלי כהן, נשיא התאחדות המלונות הוסיף ואמר בדיון, "אנחנו מבקשים שינוי תמהיל כדי להבטיח לעצמנו רציפות תפקודית היום וביום שאחרי המלחמה. אנחנו לא מעוניינים גם לאחר סיום המלחמה, להעסיק פלסטניאים למרות שהם יותר זולים לנו. מבקשים להחליף אותם בעובדים זרים עכשיו. אנחנו רוצים לשמור על עצמנו. רוצים לקבל 2,000 עובדים זרים. אנחנו לא יכולים להיות מבוססים רק על עובדים ירדנים".

נציגת משרד האוצר בדיון, "זאת בקשה הגונה ותכליתית אך מדובר בסוגייה ביטחונית ולא רק אוצרית".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: התאחדות המלונותעובדים זרים למלונות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: