אא

החוף ייעלם? תרחיש האימים של משרד הביטחון

המשרד להגנת הסביבה פרסם את תוכנית ההיערכות לשינוי האקלים. בהתייעצות בין-משרדית עולה תמונה מדאיגה, אולי אפילו מדי, של עתיד חופי ישראל. משרד הביטחון חשף בהתייחסותו תרחיש זוועתי לפיו רצועת החוף של ישראל תיעלם, במשרד התיירות לא התרגשו

רצועת החוף של ראשון לציון (צילום: Shutterstock) רצועת החוף של ראשון לציון (צילום: Shutterstock)

האם רצועות חוף שלמות בישראל בדרך להימחק? כך אפשר להסיק ממסמך הסיכום של המשרד להגנת הסביבה שפורסם אתמול (ראשון), ובו מתוארת היערכות המשרד לשינוי האקלים, וביתר דיוק - לעליית מפלס הים התיכון.

על פי התוכנית שפורסמה באתר המשרד להגנת הסביבה, על המדינה להיערך לתרחישים של שחיקת חופי ישראל, שינוי קו החוף, הגדלת הסבירות להצפות ותרחישים נוספים, חלקם הגדול בהתאם לפעילות משרדים מקבילים ברחבי אגן הים התיכון והעולם כולו.

על פני עשרות עמודים מפורטים תרחשים ותתי-תרחישים שונים שגיבשו מומחים לעניין, המסבירים בשפה מקצועית את עתיד רצועת החוף של ישראל. עם זאת, בשורה התחתונה מסכמים במשרד להגנת הסביבה כי קיימת אי ודאות לגבי עתיד חופי ישראל, ועל כן יש להמשיך ולאסוף נתונים - זאת כאמור, בסיכומם של עשרות עמודי מחקר.

רצועת החוף של עכו (צילום: יהודה איילון)רצועת החוף של עכו (צילום: יהודה איילון)

בעוד שלושה דורות: עלייה של 2 מטרים במפלס הים

המשרד פנה למספר משרדי ממשלה רלוונטיים אחרים על מנת שיחוו דעתם על המחקר המעמיק של המשרד להגנת הסביבה. ביניהם, נמצא משרד הביטחון שהסכים על תרחיש עתידי אחד, כלהלן:

"על פי התרחיש שאושר על ידי משרד הביטחון, יש להתייחס לעלייה של מפלס הים ב-120 ס"מ עד 2050 (מדובר בתוספת אירועי קיצון ממושכים, כלומר כמה ימים בשנה שבהם תנאים אלה מתקיימים) ומוצע להתייחס לעלייה של 200 ס"מ עד 2100", נכתב בתחזית משרד הביטחון שאם תתרחש יש לציין שתחסל חלקים נכבדים מרצועות החוף של ישראל ומהעסקים הנמצאים סביבה.

אפשר רק לנחש מה תעשה עליה של 120 ס"מ במפלס הים (עד 2050, על פי התחזית) לרצועת החוף של תל אביב, חיפה, נהריה וערים נוספות - שלא לדבר על עלייה של 200 ס"מ.

מנגד, נמצאת במסמך הארוך של המשרד להגנת הסביבה התייחסות משרד התיירות לנושא, שאין דרך אחרת להגדיר אותה פרט למזלזלת בעבודת המשרד להגנת הסביבה.

"המשרד בחן את קווי התרחישים במספר נקודות בעלות עניין תיירותי (נהריה, תל אביב, אשדוד). התרשמות המשרד היא כי קיים מגוון רחב מאוד (ואף רחב מידי) של תרחישים אשר הסבירות להתרחשותם בפועל תלויה במגוון רחב ולא מבוקר של פרמטרים... במשרד התיירות אין מידע שתומך בבחירה של תרחיש ספציפי ובכל מקרה כל החלטה שתתקבל בעניין זה תידרוש בחינה מעת לעת בהתאם למצב בפועל ולנסיבות המשתנות. ככל שייבחר תרחיש ספציפי המשרד יבצע הערכה בהתאם לגבי השלכותיו על התיירות", כך על פי התייחסות משרד התיירות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: משרד התיירותהמשרד להגנת הסביבה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: