אא

הודו: שיאי נשים בקוקפיט – יותר מ-18% מרישיונות הטייס ב-2023 הוענקו לנשים

בכל העולם ממוצע הטייסות המסחריות כ-5% ואילו בהודו אחוז הנשים הטייסות הפעילות בתעופה המסחרית הגבוה בעולם – יותר מ-15%

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

הרשות הכללית לתעופה אזרחית של הודו - DGCA - הנפיקה שיא של 1,622 רישיונות טייס מסחרי ב-2023, לעומת 1,165 רישיונות ב-2022.

מבין הרישיונות החדשים, 18.1% הוענקו לנשים טייסות - צמיחה של 22.5% בהשוואה לשנת 2022. על פי ההערכות, בממוצע כ-15%, ויש המציינים כי כבר יותר, מהטייסים בחברות תעופה סדירות הן נשים טייסות.

ראוי לציין כי זה מכבר הודו היא השיאנית העולמית במספר הנשים בקוקפיט בחברות התעופה המסחריות, כשברחבי העולם, כולל במדינות המערב, ממוצע הטייסות עומד על 5%, וזאת למרות כל הכוונות לחתור ליתר השוואה בין המינים.

לפני שנים אחדות גם ארגון התעופה הבינלאומי IATA יצא בקמפיין, תמים למדי, 25 ב-2025, וכמובן, בשנת 2025 לא יהיו 25% טייסות, וגם לא אחוז קרוב לכך.

הגדלת רישיונות הטייס בהודו עולה בקנה אחד עם ההתאוששות המתמשכת של מגזר התעופה האזרחית במדינה לאחר מגפת הקורונה. חברות התעופה המובילות במדינה, כמו אייר אינדיה ו-IndiGo, הכריזו על הזמנות מטוסים משמעותיות בשנה האחרונה.

אייר אינדיה הזמינה 470 מטוסים מאיירבוס ובואינג, במסגרת השאיפה של קבוצת TATA להפוך את החברה לחברה מובילה בתעופה העולמית, וגם חברת הלואו קוסט IndiGo צפויה להתחדש בכ-500 מטוסים ממשפחת A320 של איירבוס.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: הודוIATA

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: