אא

איחורים ואי עצירה בתחנות: ״שירות התחבורה הציבורית ב-2023 חווה פגיעה משמעותית״

דו"ח חדש שמפרסם ארגון "15 דקות" לסיכום שנת 2023 מציג תמונת מצב עגומה של התחבורה הציבורית בישראל. איזו חברה מובילה במספר התלונות הגבוה ומהם 10 הקווים הבעייתיים ביותר?

אוטובוס אגד. צילום:  shutterstock אוטובוס אגד. צילום: shutterstock

ארגון "15 דקות" מפרסם דו״ח סיכום שנה המנתח את נתוני הדיווחים שהתקבלו אצלו במהלך שנת 2023.

על פי הדו"ח, יותר ממחצית מהתלונות של ציבור הנוסעים הם בנושא איחורים או אי ביצוע נסיעות. כמעט שליש מהדיווחים הם על אי עצירת אוטובוס בתחנה.

מהדו"ח עולה כי חברת מטרופולין מובילה בכמות התלונות ביחס לכמות הנסיעות שהיא מבצעת. במקום השני והלא מכובד גם כן, ניצבת חברת אלקטרה אפיקים ובמקום השלישי, חברת קווים.

עוד מתברר כי 10 הקווים עם מספר התלונות הגבוה ביותר הם בשנה החולפת: 4 (בית שמש אקספרס), 249 (מטרופולין), 55 (קווים), 19 (אגד), 56 (קווים), 400 (אלקטרה אפיקים), 150 (קווים), 2 (דן), 36 (קווים), 23 (דן). 

סיון שמואלוביץ׳, מנכ״לית ארגון 15 דקות: ״שירות התחבורה הציבורית ב-2023 חווה פגיעה משמעותית, ואל מול מה שאנחנו רואים בשנה שחלפה במשרד התחבורה והתפוררות שלו מפנים, נראה שהמצב רק ילך ויתדרדר. השרה מירי רגב מקריסה את המשרד ואת הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, ואין מי שפועל לטיפול בבעיות העמוקות של התחב״צ. רק טיפול בבעיות אלו וההבנה שיש להשקיע משאבים לשיפור השירות, תביא בסופו של דבר לכך שהתחבורה הציבורית תהווה חלופה לרכב הפרטי. נוסיף לכך את העובדה שמנגנון התלונה הקיים במשרד התחבורה הוא לא אפקטיבי ולצערנו אף גובל בזלזול בתלונות הנוסעים, ולכן אנו אלו שמקבלים את תלונות הציבור ומייצגים אותו נאמנה. משרד התחבורה חייב להיות נגיש יותר לציבור ולהבחין בקולות שעולים מן השטח על מנת להשתפר״.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: משרד התחבורה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: