אא

אושר בממשלה: מפונים יוכלו לעשות שימוש מעורב במלונות לצד קבלת מענק מחייה יומי

בישיבתה השבועית היום (א') הממשלה אישרה למפונים להמשיך ולעשות שימוש מעורב במלונות לצד קבלת מענק מחייה יומי. שר התיירות: "משפחות שחזרו ליישוב והתחרטו, יוכלו לחזור למלון"

שר התיירות, חיים כץ. צילום: יח"צ שר התיירות, חיים כץ. צילום: יח"צ

הממשלה אישרה בישיבתה היום (א') כי מפונים יוכלו להמשיך ולעשות שימוש מעורב במלונות לצד קבלת מענק מחייה יומי. זאת במסגרת הצעת המחליטים שהוביל שר התיירות, חיים כץ, להקמת ועדת חריגים, שתאפשר למפונים שיבחרו ב-"מענק שיבה" ויתחרטו, לחזור למלון במימון המדינה.

כמו כן, ההחלטה תסדיר את זכאותם של חיילים ועובדים, לעשות שימוש מעורב וקבלת מענק יומי לצד שהייה במלון. 

מדובר בתיקון להחלטת הממשלה שהוביל משרד הבטחון, שאושרה לפני שבוע וקבעה כי החל מה- 1.1.24 מפונים מיישובים מוגדרים בדרום, יוכלו לשוב לביתם ולקבל מענק מחייה. עוד קבעה ההחלטה כי מי שאינו שוהה במלון בתאריך הנ"ל לא יוכל לחזור לשהייה במלונות במימון המדינה. 

שר התיירות, חיים כץ: "ועדת החריגים תאפשר את הגמישות הנדרשת למפונים ותמנע מצבים בהם תושבים לא מקבלים את המענה שהם צריכים כי 'החוק קבע'. משפחות שחזרו ליישוב והתחרטו, יוכלו לחזור למלון. כך גם במקרים בהם משפחה עדיין נותרה בפתרון האירוח במימון המדינה, אבל אחד מבני המשפחה, נדרש שלא לשהות בו במהלך כל השבוע, בשל צרכי עבודה, לימוד בפנימיות, חיילים בשירות סדיר או מילואים ועוד".

נזכיר כי בראיון שקיימנו בשבוע שעבר עם אלון שמר, מנהל החמ"ל האזרחי שהוקם במשרד התיירות לטיפול במפונים בארץ מתברר כי מספר המפונים השוהים במלונות ירד מ-95 אלף בתחילת המלחמה לפחות מכ-50 אלף מפונים כיום ב-410 מלונות ברחבי הארץ וכ-3,000 דירות אירוח. זאת, מתוך כ-130 אלף ברי פינוי.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: שר התיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: