אא

"הפסקת סיוע האוצר לעסקים - שערורייתית"

קובי קרני, יו״ר התאחדות משרדי הנסיעות, מגיב בחריפות להצהרת האוצר על הפסקת תוכנית הסיוע לעסקים: "קל להסתכל על הסופרים הפורחים. ענף התיירות - בטווח האפס ק"מ מחזית הלחימה. אסור להפקיר מאחור ענפים פצועים"

קובי קרני (צילום: חן גלילי) קובי קרני (צילום: חן גלילי)

אכזבה בענף התיירות מהצהרת האוצר על הפסקת תוכנית הסיוע לעסקים. קובי קרני, יו״ר התאחדות משרדי הנסיעות בישראל, מגיב בחריפות להצהרת האוצר על הפסקת תוכנית הסיוע לעסקים. 

״החלטת האוצר השרירותית והלא מנומקת בשום צורה הגיונית, לא להמשיך את הסיוע לכלל העסקים באופן גורף בחודש ינואר, היא שערורייתית ואינה מחוברת למציאות. לפי האוצר המשק התאושש ואת זה הם מסיקים מהיקף העסקאות העולה באשראי ומספר המובטלים הכלל מישקי".

נתב"ג שומם בימי המלחמה ()צילום: אפרת דורון)נתב"ג שומם בימי המלחמה ()צילום: אפרת דורון)

לדברי קרני, בכך בעצם פקידי האוצר ביצעו "ממוצע" בין ענפים שהגדילו את המכירות או חזרו לעבוד לבין ענפים כגון ענף התיירות שעדיין מדשדש עם פעילות בהיקף של 20%-50% ושאינו צפוי להתאושש בחודשיים הקרובים.

"זאת החלטה שיטחית שכל מטרתה להתחמק מלהמשיך את הסיוע לאותם אלו שעדיין נזקקים לו, לפי קריטריונים שהמדינה עצמה קבעה. חלק ממשרדי התיירות עדיין עומדים ריקים מאדם ופעילות, ולמאות מעובדי הענף מסתיים החלת בימים אלו", אומר קרני וממשיך: "אלו עסקים ועובדים שמקור פרנסתם נגדע על לא עוול בכפם, בשל המלחמה ובשל המלצות המל"ל".

"בחזית הלחימה"

יו"ר התאחדות משרדי הנסיעות מסכם את דבריו ואומר כי "נראה שלמקבלי ההחלטות קל יותר להתבונן על בתי הקפה והסופרים הפורחים במקום להישיר מבט לאלו שעדיין זקוקים לתמיכתם. ענף התיירות נמצא מאז ומתמיד בטווח האפס קילומטר מחזית הלחימה. בעת לחימה תיירים לא מגיעים, חברות תעופה זרות לא מגיעות ובמלחמה הזאת גם המל"ל צבע את העולם באדום.

"ענף התיירות נמצא בחזית המלחמה הכלכלית וככזה ראוי שיכלל בכל תכנית סיוע שתהיה ל עסקים בטווח ה-0-7 ק״מ. אם האוצר ידבוק בגישה השרירותית והכוללנית שלו, הוא יגרום לקריסת עסקים שמשלמים כאן מיסים ומעסיקים אלפי עובדים, ולאובדן פרנסה של אלפי משקי בית.

"אם האוצר באמת התכוון לדאוג להמשכיות עיסקית כפי שקרא לתכנית ההצלה שלו, הוא נדרש מיד לספק וודאות כלכלית ולאשר כי לא יפקיר מאחור ענפים פצועים״.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קובי קרנימשרד האוצר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: