אא

אחרי 16 שנות שיפוצים: נפתחה האטרקציה החדשה של יוון

"מהאתרים הארכיאולוגיים החשובים באירופה": איגאי, המתחם בו הוכתר אלכסנדר מוקדון למלך, סמוך לסלוניקי, נפתח מחדש לתיירים. ראש הממשלה: "אירוע בעל חשיבות עולמית"

ארמון אלכסנדר מוקדון באיגאי (צילום: משרד התרבות היווני) ארמון אלכסנדר מוקדון באיגאי (צילום: משרד התרבות היווני)

האתר בו שכנה אחת מבירות המלוכה העתיקות החשובות ביותר עבור היוונים - איגאי (Aigai) והמקום בו הוכתר אלכסנדר מוקדון למלך, נפתח היום (ראשון) לקהל המבקרים והתיירים אחרי לא פחות מ-16 שנות שיפוץ ושיקום.

המתחם גדול הממדים ממוקם ליד העיר ורגינה, בצפון יוון, מרחק של כשעה נסיעה מסלוניקי. איגאי היתה הבירה הראשונה העתיקה של ממלכת מקדוניה, ביתה של השושלת ששלטה במקדוניה במשך יות מ-300 שנים ומעוזם של אמנים ביוון של העת ההיא.

צילום: משרד התרבות היווניצילום: משרד התרבות היווני

איגאי הוא אתר מורשת עולמית של אונסק"ו והמתחם כולל ארמון פאר - הגדול ביותר ביוון העתיקה, וגדול פי שלושה מהפרתנון. במתחם תיאטרון, אולמות אירועים, פסיפסים מעוטרים וקברים מלכותיים בהם זה של אביו של אלכסנדר, פיליפ השני.

"זהו אירוע בעל חשיבות עולמית", אמר לכתבים המקומיים ראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטאקיס, באירוע חנוכת האתר המתחדש ביום שישי האחרון והוסיף: "אחרי שנים של עבודה קפדנית, נוכל לחשוף סוף סוף את הארמון".

"מהאתרים הארכיאולוגיים החשובים בעולם"

הארמון המדובר נבנבה לפני יותר מ-2,300 שנה, ושטחו כ-15,000 מ"ר. השיפוץ ארך כאמור 16 שנים ועלה יותר מ-20 מיליון אירו למשלמי המיסים היוונים, שגם קיבלו תמיכה כספית מהאיחוד האירופי.

צילום: משרד התרבות היווניצילום: משרד התרבות היווני

בהודעה רשמית מטעם אונסק"ו לרגל חנוכת המתחם המחודש נכתב: "לאיגאי חשיבות תרבותית והיסטורית, אודות המקדונים הקדמונים ששמרו על מסורות עתיקות יומין ונשאו את התרבות היוונית אל מעבר לעולם העתיק. זהו אחד האתרים הארכיאולוגיים החשובים באירופה".

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יווןאטרקציות ביווןסלוניקי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: