אא

רחוקים מהשיא: סיכום התיירות הנכנסת לישראל ב-2023

3.01 מיליון תיירים שהכניסו לישראל 17.7 מיליארד שקל והמלחמה שגדעה את הענף: הסיכום המלא של משרד התיירות לשנה החולפת

תיירים בישראל (צילום: SHUTTERSTOCK) תיירים בישראל (צילום: SHUTTERSTOCK)

עדיין רחוקים מהשיא של לפני הקורונה. המלחמה שליוותה את החודשים האחרונים של 2023 הציבה את ישראל עם נתונתי תיירות נכנסת רחוקים מאוד מהמספרים של לפני הקורונה.

בשנה האחרונה נכנסו לישראל, כך גם פרסמנו בסיכום הלמ"ס בשבוע שעבר, 3.01 מיליון תיירים. מדובר בעלייה של 12.5% ביחס לשנת 2022 (2.67 מיליון כניסות) ולירידה של כ-34% ביחס לשנת 2019 שהייתה שנת שיא בתיירות הנכנסת לישראל (4.5 מיליון תיירים).

נתונים: משרד התיירותנתונים: משרד התיירות

בהסתמך על קצב כניסות התיירים טרם פרוץ המלחמה, היה אומדן כניסות התיירים השנתי 3.9 מיליון - גם כן רחוק מהמספרים של טרום עידן הקורונה, בעיקר בשל מלחמת רוסיה-אוקראינה ומגבלות על התיירות היוצאת מסין.

נתונים: משרד התיירותנתונים: משרד התיירות

משרד התיירות שמפרסם היום (ב') את סיכום 2023 בתיירות הנכנסת מעדכן כי אומדן ההכנסות מהתיירים לשנת 2023 עמד על 17.7 מיליארד שקלים, לעומת 15.6 מיליארד ב-2022. ההוצאה הממוצעת לתייר עמדה על 6,005 שקלים, לא כולל טיסות.

יותר מבלים, פחות צליינים

מינואר ועד פרוץ המלחמה, נרשמה עליה של 10% בכניסות תיירים מארה"ב, לעומת התקופה המקבילה בשנת השיא 2019.

מתוך כלל התיירים, 36% הגיעו הגיעו למטרת תיור וטיול (רוב התיירים, עלייה ביחס לשנים קודמות), 20% הגיעו למטרות צליינות (ירידה ביחס לשנים קודמות), 30% הגיעו בטיול מאורגן. משך השהות הממוצעת עמד על 8.3 לילות. עבור 57% מהתיירים הביקור בישראל בשנה זו היה הראשון. 43% ביקרו בישראל יותר מפעם אחת.

שר התיירות, חיים כץ. (צילום: משרד התיירות)שר התיירות, חיים כץ. (צילום: משרד התיירות)

המדינות מהן הגיעו המספר הגדול ביותר של תיירים (על פי מספר הכניסות) הן ארה"ב, צרפת, אנגליה, רוסיה, גרמניה, איטליה, רומניה, פולין, קנדה וספרד.

באשר למקומות הלינה, 60% התאכסנו בבתי מלון או בכפרי נופש, 19% בבתי קרובים וחברים, 13% בדירות להשכרה לטווח קצר, 3% באכסניות, 3% באכסניות נוצריות ועוד 2% במקומות לינה אחרים.

שר התיירות חיים כץ התייחס לנתונים ואמר: "אנו מתכוננים ליום שאחרי המלחמה, כדי לסייע להזניק את הכלכלה ולהעמיד לרשות המדינה משאבים נוספים לשיקום ולצמיחה. האינדיקציות מהשטח מעודדות, התיירים אמנם דחו את הגעתם בגלל המלחמה, אך רבים לא ביטלו הזמנות ומחכים להזדמנות המתאימה להגיע. יש לישראל הרבה מה להציע כיעד תיירותי, אנו מצפים לשוב ולקבל את התיירים בשערינו".
 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראלתיירות נכנסתתייריםמשרד התיירותחיים כץשר התיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: