אא

לאחר שהמחוזי דחה: הוגש ערעור לעליון בבקשה לאיחוד תביעות נגד אל על

לאחר שנדחתה בקשה לאיחוד תביעות כתובענה ייצוגית נגד אל על בטענה שהיא גובה "היטל ביטחון" שלא כדין, מבקשים כעת התובעים את התערבות העליון. אל על: "החברה תלמד את הערעור ותגיש את התייחסותה בהתאם להחלטות שיינתנו על ידי בית המשפט העליון"

קרדיט: דוברות אל על קרדיט: דוברות אל על

לאחר שבית המשפט המחוזי מרכז דחה בקשה לאיחוד תביעות שביקשו לאשר אותן כתובענה ייצוגית נגד חברת אל על בטענה שאל על גובה תשלום "היטל ביטחון" שלא כדין, התובעים הגישו ערעור לבית המשפט העליון, בבקשה שיאשר את איחוד התביעות.

בתביעה בסך של כ-612 מיליון שקל נטען כי אל על גובה תשלום "היטל ביטחון" שלא כדין.  בפסק הדין נקבע כי: ""היטל הביטחון" הנגבה על ידי החברה איננו מס או אגרה ואף איננו "מעין מס" אלא הוא רכיב מרכיבי מחיר הטיסה, וכי לא מוטלות על גבייתו מגבלות כלשהן".

בתביעה נטען בין השאר כי לאור עליית שיעור השתתפות מדינת ישראל בהוצאות הביטחון של חברת אל על עד לשיעור של 97.5%, הרי שאל על לא יכולה לגבות יותר "היטל ביטחון" בשיעור של 8 דולר מקטע טיסה עד לשנת 2015 ומאותה שנה סך של 4 דולר למקטע טיסה. כמו כן נטען, כי על החברה היה להפחית מגביית "היטל הביטחון" ולהתאים אותה לשיעור השתתפות המדינה בהוצאות הביטחון.

התביעה הוגשה לראשונה במרץ 2018 נגד אל על ושאר חברות התעופה הישראליות, לאחר מכן הוגשה עוד תביעה מתוקנת, כאשר ביקשו לאשר את התביעות לכדי בקשה אחת מתוקנת ומאוחדת לאישור תובענה כייצוגית על סך של כ-612 מיליון שקל.

כאמור, התובעים לא קבלו את פסיקת המחוזי, וכעת הגיעו עד העליון שגם יצטרך לפסוק בעניין.

באל על מציינים בתגובה לתביעה כי: "החברה תלמד את הערעור ותגיש את התייחסותה בהתאם להחלטות שיינתנו על ידי בית המשפט העליון".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אל על

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: