אא

עושים כבוד: ישראייר תקרא את חדר הישיבות ע"ש גיורא רום

חברת התעופה תנציח את זכרו של ראש רשות התעופה האזרחית וטייס הקרב שנפטר באוגוסט האחרון. מנכ"ל ישראייר סירקיס: "רום הציב בפני ישראייר דרישות וסטנדרטים גבוהים שגרמו לה לאמץ שיטות עבודה המבוססות על טכנולוגיות ליבה מתקדמות"

גיורא רום ז"ל (צילום: פספורטניוז) גיורא רום ז"ל (צילום: פספורטניוז)

ישראייר עושה כבוד לגיורא רום ז"ל, מגדולי טייסי הקרב של ישראל וראש רשות התעופה האזרחית. החברה תקיים השבוע טקס מיוחד בו תחנוך במשרדיה חדר ישיבות על שם רום ז"ל.

אורי סרקיס, מנכ"ל החברה מסביר את ההחלטה: "האלוף במיל' גיורא רום ז״ל, ראש רת"א לשעבר, הציב בפני ישראייר דרישות וסטנדרטים גבוהים שגרמו לה לאמץ שיטות עבודה המבוססות על טכנולוגיות ליבה  מתקדמות, המותאמות לחברה בסדרי גודל אחרים באותה עת".

עוד מוסיף מנכ"ל ישראייר כי "תשתית טכנולוגית זו ושיטות עבודה מותאמות, איפשרו לישראייר להציג צמיחה מואצת, להגדיל את צי המטוסים ואת כמות הנוסעים שהיא מטיסה פי ארבעה, לשיא של יותר ממיליון נוסעים בשנת 2023. על אלה ועוד החליטה החברה להנציח את גיורא ולקרוא על שמו את חדר הישיבות של מטה החברה".

רום נבחר בשנת 2104 כאיש השנה של קבוצת פספורט לאור המהפכה שעמד בראשה כאשר החזיר את חברות התעופה הזרות בשעת מלחמה לפעול בישראל והיה אחראי ל'שמיים הפתוחים' יחד עם מי שהיה בזמנו שר התחבורה, ישראל כץ.

בראיון לפספורט לרגל היבחרו כאיש השנה אמר בין השאר: "כשבאתי לרשות התעופה האזרחית, היו בה אנשים טובים, אך היא הייתה כלי ריק מתוכן". על תפקיד מנהל רת"א אמר אז: "מנהל רת"א צריך עצבים מברזל ועמוד שדרה מפלדה, כי אחרת מנסים לכופף אותך".

על פינוי שדה דב אמר אז רום ז"ל: "אני חושב שזו טעות אסטרטגית לוותר על מסלול  לאורך החוף והים בעיר תל אביב, שדה דב, אבל לא קיבלו את דעתי". רום אמר אז שאין מקום לשלוש חברות תעופה ישראליות: "עסקתי מאחורי הקלעים במיזוג החברות הישראליות, היו לי הרבה שיחות עם כל החברות".

אלוף ההפלות של חיל האוויר

לרום, שנפטר כאמור בחודש אוגוסט האחרון בגיל 78, היסטוריה מפוארת כטייס קרב. בזמנו נחשב לאלוף ההפלות  הראשון של צה"ל. הוא השתתף במלחמת ששת הימים כסגן צעיר בטייסת העטלף, תחת פיקודו של רן פקר; ב-5 ביוני 1967, הפיל רום שני מטוסי מיג 21 מעל אבו סוור במצרים.

בהמשך נפצע ברגלו כאשר אש נ"מ נורתה לעבר מטוסו, אך כעבור יומיים הפיל עוד שני מטוסי מיג 17 מצריים. הוא השתתף גם במלחמת ההתשה, מטוסו נפגע וישב בשבי המצרי בתנאים קשים כשלושה חודשים. הוא השתתף גם במלחמת יום הכיפורים והתקדם לשורה של תפקידים בכירים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: גיורא רוםאורי סירקיסישראייר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: