אא

אבל בענף התעופה: הלך לעולמו גיורא רום

האלוף במיל', הלך לעולמו בגיל 78, האיש שנחשב בזמנו לאלוף ההפלות של צה"ל והיה דומיננטי מאוד כמנהל רשות התעופה האזרחית בה ביצע מהפכה מבחינת דירוג ישראל בבטיחות הטיסה בעולם. בשנת 2014 נבחר כאיש השנה של קבוצת פספורט

אבל כבד בעולם התעופה. גיורא רום ז"ל. צילום: סיון פרג' אבל כבד בעולם התעופה. גיורא רום ז"ל. צילום: סיון פרג'

אבל כבד בענף התעופה: האלוף במיל' גיורא רום בן 78, הלך הלילה לעולמו לאחר מאבק במחלה קשה.

לרום מי שהיה מנהל רשות התעופה האזרחית בעבר, היסטוריה מפוארת כטייס קרב, בזמנו הוא נחשב לאלוף ההפלות הראשון של צה"ל.

השתתף במלחמת ששת הימים כסגן צעיר בטייסת העטלף תחת פיקודו של רן פקר, ב-5 ביוני 1967 הפיל רום שני מטוסי מיג 21 מעל אבו סוור במצרים. לאחר מכן נפצע ברגלו כאשר אש נ"מ נורתה לעבר מטוסו, אך כעבור יומיים הפיל עוד שני מטוסי מיג 17 מצריים. השתתף גם במלחמת ההתשה, מטוסו נפגע וישב בשבי המצרי בתנאים קשים כשלושה חודשים. השתתף לאחר מכן במלחמת יום כיפור והתקדם לשורה של תפקידים בכירים.

הקשר שלו לעולם התעופה התחיל ב-2008 כאשר מונה כמנהל רשות התעופה האזרחית, תפקיד אותו ביצע עד סוף 2014, ושם עשה מהפכה. ישראל אז דורגה בעולם במקום נמוך מבחינת בטיחות הטיסה, ורום הצעיד את ישראל למקום גבוה.

רום נבחר כאיש השנה של פספורט בשנת 2014 לאור המהפכה שעשה כאשר החזיר את חברות התעופה הזרות בשעת מלחמה לפעול בישראל והיה אחראי ל'שמים הפתוחים' יחד עם מי שהיה בזמנו שר התחבורה, ישראל כץ.

בראיון לפספורט לרגל היבחרו כאיש השנה אמר בין השאר: "כשבאתי לרשות התעופה האזרחית, היו בה אנשים טובים, אך היא הייתה כלי ריק מתוכן". על תפקיד מנהל רת"א אמר אז: "מנהל רת"א, צריך עצבים מברזל ועמוד שדרה מפלדה, כי אחרת מנסים לכופף אותו".

בזמנו רום התנגד לאפשר לריינאייר לטוס לישראל וסיפר כי: "הם באו לפה מתוך תחושה שאנחנו מדינת עולם שלישי. לא היה להם גרם של הבנה, איך עובד ניהול התעופה בישראל על האספקטים השונים. חשבו שאנחנו עיר קטנה באיטליה, שיש בה שדה תעופה משני, ולא אהבתי את זה".

על פינוי שדה דב אמר רום ז"ל: "אני חושב שזו טעות אסטרטגית לוותר על מסלול לאורך החוף והים בעיר ת"א, שדה דב, אבל לא קיבלו את דעתי".

'איש השנה' לשעבר של פספורט חשב בעבר שאין מקום לשלוש חברות תעופה ישראליות: "עסקתי מאחורי הקלעים במיזוג החברות הישראליות, היו לי הרבה שיחות עם כל החברות".

רום, הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים.

מערכת פספורטניוז משתתפת בצער המשפחה.

רום, מקבל את פרס איש השנה בשנת 2014. צילום: פספורטניוזרום, מקבל את פרס איש השנה בשנת 2014. צילום: פספורטניוז

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: פספורטרת"אגיורא רום

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: