אא

ועדת הכלכלה קוראת לפטור מילואימניקים מתשלום עבור נסיעה בכבישי אגרה

בדיון שיזמה ח"כ וולדיגר, קראה הוועדה למשרדי האוצר התחבורה והביטחון לפעול לפטור, ״לפעמים הדברים הקטנים יכולים לערער את כל התחושות של החיילים״

צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, קיימה היום (ב׳), לבקשת ח"כ מיכל וולדיגר וקבוצת חברי כנסת, דיון בבקשה לפטור משרתי מילואים מתשלום בכבישי אגרה.

בדיון ביקשו חברי הוועדה לבחון את הפטור, ח"כ וולדיגר הסבירה כי אמנם הממשלה נותנת למשרתי המילואים מעטפת מכובדת, אבל לפעמים יש דברים קטנים שיכולים לערער את כל התחושות של החיילים.

לדברי ח"כ וולדיגר, הגיעו אליה פניות רבות של חיילים מילואים שנסעו ברכבים הפרטיים שלהם בכביש 6, כדי להגיע לבסיסי צה"ל ובשל השירות הממושך לא קיבלו בזמן את הודעת התשלום ונאלצו להתמודד עם קנסות וקראה למשרד הביטחון לטפל בנושא ובטח שלא לחייב מילואימניקים בקנסות וריביות. היא אף סיפרה על חייל מילואים שגויס בצו 8 וקיבל חשבון על סך למעלה מ-550 שקלים, ובגלל שהחיוב הגיע באיחור הוא צריך לשלם קנס וקיבל תשובה שאין לכך פתרון. 

סמנכ"ל הכספים של חברת דרך ארץ המפעילה את כביש 6, זהר פכט, אמר כי החברה כפופה להסכמים ולרשות הממונה עליה – חברת כביש חוצה ישראל, ותשתף פעולה עם כל הסכם שתעשה המדינה, שהיא זו שצריכה לתת את המענה. הוא הוסיף כי בכל מקרה החברה הגדירה את משרתי המילואים כאוכלוסייה רגישה ועושה הכל ללכת לקראת מילואימניקים הפונים אליה בכל הנוגע להקלה בגביית קנסות. סמנכ"ל הזכיינות של חוצה ישראל, שמעון אברהם, אמר גם הוא כי כל הסדר שתקבל המדינה החברה תשמח לסייע להוציא לפועל. באשר לקנסות אמר אברהם כי כל מקרה ייבחן לגופו.

קצין המילואים הראשי לשעבר, תא"ל (במיל') ארי סינגר, סיפר כי חיילים המילואים מתבדחים על השלט שנמצא בכניסה לכביש 6 ואומרים ש"הנסיעה למילואים כרוכה בתשלום", ואמר כי זה לא הגיוני. הוא הוסיף כי הצבא מחזיר החזרי דלק אך הם כמעט ואינם מכסים את עלות האגרה עבור השימוש בכביש 6, וציין כי נסיעה מהמרכז לצומת גולני מזכה חייל מילואים בכ-35-44 שקלים בעוד רק השימוש בכביש עולה כ-31 עד 40 שקלים. לדבריו, מי שצריך לטפל בכך זו המדינה, שכן הצבא עסוק כרגע בלהילחם.

נציגת לובי 99, יעל שכטר, אמרה כי הלובי פנה כבר לשר הביטחון שיפעל לפי סעיף 8 לחוק כבישי אגרה, ויחתום על צו שפטור משרתי מילואים מתשלום בכבישי אגרה. 

ח"כ משה פסל קרא לפטור מתשלום נסיעה בכביש 6 כל מי שיש לו צו מילואים, ולא לחייב בכלל את מי שירד לדרום ב-7 באוקטובר. ח"כ שלום דנינו ביקש לדעת אם אפשר לקבל הבטחה לפיה כל חייל מילואים יוכל לקבל ביטול תשלום קנס וריבית. סמנכ"ל דרך ארץ פכט השיב כי החברה תמשיך ותפעל כפי שהיא עושה כיום, תבדוק כל מקרה לגופו ובהתאם לאישורים שתקבל אם תראה שהבקשה מוצדקת תבטל את הקנסות. ח"כ וולדיגר ביקשה לפטור את כל המשרתים מראש, ולא לצאת מנקודת הנחה שכולם רמאים. זפט ציין כי צריך לבחון את כל הנתונים.

רפרנט תחבורה באגף התקציבים באוצר, שי ששתיאל, שסיפר כי גם הוא שב לאחרונה משירות מילואים ממושך, אמר כי גם הוא נסע בכביש וכי חיילי המילואים מקבלים החזר הוצאות נסיעה וקיבלו גם מענק החזר הוצאות אישיות מוגדל.

חברי הוועדה לא קיבלו את התשובה ושבו ודרשו פתרון כולל למשרתי המילואים. ח"כ וולדיגר קראה ללחוץ על שרת התחבורה, שר האוצר ושר הביטחון שיחתמו על הצו הפטור מילואימניקים מתשלום. ח"כ דנינו הוסיף כי הבקשה לא גדולה, ח"כ יבגני סובה ביקש הצעות קונקרטיות לדיון הבא והיו"ר ביטן אמר כי יקיים ישיבת המשך בשבוע הבא וקרא לצדדים להגיע אליה עם הנתונים בכמה אנשים מדובר ומה העלות הכספית של המהלך.

ח"כ דנינו, שמילא את מקומו של היו"ר, סיכם את הדיון ואמר כי הוועדה קוראת לנציגי משרדי התחבורה, הביטחון והאוצר לבחון את ההצעה של לובי 99 לחתום על צו הפטור מילואימניקים מתשלום. בנוסף הוא ציין כי הוועדה תמשיך את הדיון בשבוע הבא, ותבחן את הדרכים למימון המהלך וכן את ביטול התשלום עבור קנסות וריביות למילואימניקים, וקרא לכל הצדדים להגיע לדיון הבא עם הנתונים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חרבות ברזלועדת הכלכלה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: