אא

בגלל הזנחה: אטרקציית "חוף האינסטגרם" של האי היווני שקעה

הספינה הנטושה על חוף האי זקינטוס שבמערב יוון מתפרקת: סופות חול, התמוטטות צוקים וסחף מהים הביאו לשקיעתה של האטרקציה האינסטגרמית המפורסמת. ראש העיר: "מאבק פוליטי גרם להתפרקותה"

סופה של הספינה על חוף זקניטוס? (צילום: SHUTTERSTOCK) סופה של הספינה על חוף זקניטוס? (צילום: SHUTTERSTOCK)

סופו של אחד הסמלים היפים ביותר של איי יוון: תנאי מזג האוויר הקשים לאחרונה באי היווני זקינטוס, גורמים להתפוררותה ושקיעתה בחול של הספינה הנטושה על חוף נאבאגיו באי, ספינה שהפכה בשנים האחרונות לתמונת חובה לאינסטגרם של המבקרים במקום.

מצב הספינה כיום (צילום: SHUTERSTOCK)מצב הספינה כיום (צילום: SHUTERSTOCK)

ראש העיירה זקינטוס, ג'ורג' סטסינופולוס, סיפר כי בעקבות חוסר הסכמה פוליטי בין גופים שונים שהיו אמורים לקחת אחריות על שיקומה של הספינה "פאנאגיוטיס" שכבר שוכנת על החוף 43 שנים, היא התמלאה בחול שהחל לפרק אותה מבפנים בזמן שגם המים והמלח החלו לפורר אותה.

כבר לא כבעבר (צילום: SHUTTERSTOCK)כבר לא כבעבר (צילום: SHUTTERSTOCK)

מומחים טכנולוגים הובהלו למקום על ידי השלטון המקומי, כדי להבין האם יש עוד דרך להציל את הסמל של האי, אך על פי סטסינופולוס השלטון הכללי היווני לא מאפשר להתקרב לחוף. "הממשלה חייבת לאפשר לנו להתערב. אנחנו בקשר עם משרדי הממשל עבור קבלת אישורים מתאימים".

כך היא נראתה בשיא תפארתה (צילום: SHUTTERSTOCK)כך היא נראתה בשיא תפארתה (צילום: SHUTTERSTOCK)

גורמי ממשל יווניים אחרים אמרו בימים האחרונים לתקשורת המקומית שנסערת ממצבה של הספינה, כי היא כבר "מקרה אבוד" שכן היא הולכת ונקברת מדי יום מתחת לחול.

כבר בקיץ 2022, נאסרה הכניסה לחוף בו שוכנת הספינה, בעיקר בשל מפולות חול והתמוטטות של הצוקים שסביבה, שגרמו לפציעתם של שבעה מבלים בקיץ 2018.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יווןאיי יווןזקינטוסאי יווניחופים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: